عضویت صدها پلیس آمریکایی در گروه‌های افراطی و نژادپرستی فیسبوک

فیسبوک که هنوز درگیر چالش های مربوط به حریم خصوصی کاربران است، به محفلی برای صدها پلیس نژادپرست تبدیل شده است.

عضویت صدها پلیس آمریکایی در گروه‌های افراطی و نژادپرستی فیسبوک

فیسبوک که هنوز درگیر چالش های مربوط به حریم خصوصی کاربران است، به محفلی برای صدها پلیس نژادپرست تبدیل شده است.

بر اساس تحقیقات یک سازمان خبری غیرانتفاعی به نام Reveal حدود 400 نیروی پلیس ایالات متحده با تشکیل گروه هایی در فیسبوک به نشر محتوای ضد دولتی، اسلام هراسی و حتی حمایت از خشونت می پردازند. گروه هایی که نام آنها علنا نشانگر دشمنی این افراد با اقلیت های نژادی یا مذاهب دیگر است.

در بعضی گروه ها مطالب مربوط به گروه‌های رادیکال شبه نظامی منتشر می‌شود

پس از انتشار این گزارش بیش از 50 اداره پلیس بازرسی های داخلی را با هدف ارزیابی فعالیت های آنلاین ماموران کلید زده اند. تاکنون دستکم یک افسر به واسطه عضویت در این گروه ها اخراج شده است.

Reveal که زیر نظر «مرکز گزارش های تحقیقی آمریکا» اداره می شود، تاکید کرده که محتوای منتشر شده در این گروه ها ایدیولوژی های سیاسی راست افراطی از محافظه کاران متداول گرفته تا جنبش‌های افراط گرایانه را شامل می شود. برخی از این گروه ها حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و به نشر محتوای ضد دولتی و رادیکال شبه‌نظامی می پردازند که در آمریکا با عنوان «جنبش میلیشیا» شناخته می شود. پلیس نژادپرست

اغلب این گروه ها توسط افسران فعال یا بازنشسته پلیس راه اندازی و اداره می شود که حوزه فعالیت آنها از روستاهای دورافتاده و کوچک تا کلان شهرهایی نظیر لوس آنجلس و نیویورک را در برمی گیرد. نکته مهم اینجاست که این افراد به واسطه ارتباط با دیگر اعضای پلیس از آنها هم برای پیوستن به این گروه ها دعوت می کنند.

Reveal برای یافتن ماموران عضو گروه های افراط گرا دو لیست مجزا از کاربران گروه های پلیس و کاربران عضو گروه های افراط گرا تهیه کرده است. مقایسه این دو لیست با هم نشانگر 1400 عضو مشترک در آنها بوده اما بعضی از این کاربران احتمالا از نزدیکان ماموران یا افراد مایل به اشتغال در نیروی پلیس بوده اند.

این لیست پیش از رسوایی کمبریج آنالیتیکا تهیه شده اما از آن زمان فیسبوک مانع از دانلود فهرست اعضای گروه ها می شود.

 

تماشا کنید: هوش مصنوعی فیسبوک شما را به کاراکتر بازی ویدیویی تبدیل می‌کند

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان