مباحث مربوط به تقسیمات کشوری در یزد با دقت ویژه ای پیگیری می‌شود

یزد – ایرنا – مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد گفت: با تاکید استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مباحث مربوط به تقسیمات کشوری در استان با دقت نظر ویژه و به صورت کاملاً کارشناسی مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

مباحث مربوط به تقسیمات کشوری در یزد با دقت ویژه ای پیگیری می‌شود

سیدمهدی طلایی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه قوانین و مقررات تقسیمات کشوری در حوزه‌های مختلف از جمله تشکیل استان و شهرستان یا جابجایی مناطق متفاوت است، افزود: برخی از این قوانین نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر مصوبه هیأت دولت را نیاز دارد و برای برخی موارد نیز در سطح وزارت کشور تصمیم گیری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در بررسی‌های کارشناسی حوزه تقسیمات کشوری مباحث مختلفی از جمله فرهنگی، زیربنایی، تأمین اعتبارات، خدمات، منافع منطقه مبدا و مقصد، تبعات اجتماعی و رضایت مندی مردمی در ابعاد مختلف در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل تقسیمات کشوری استانداری یزد تصریح کرد: در مجموع در استان یزد به مباحثی که خیر و صلاح مردم در آن باشد با تاکید استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به صورت کارشناسی و بر اساس اصول و ضوابط موجود پرداخته می‌شود.

در روزهای گذشته ساکنان یکی از مناطق روستایی استان یزد، الحاق به یکی از شهرستانهای استان، غیر از شهرستانی که هم اکنون در محدوده آن قرار دارند را با مراجعه به استانداری مطرح کرده بودند.

استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت و 10 شهرستان در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد.

7532 / ‏‬ 6014/‏

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان