رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ: اروپا از نفتکش ها در منطقه محافظت کند

تهران- ایرنا- «ولفگانگ ایشینگر» از اتحادیه اروپا خواست به دلیل ناامنی های به وجود آمده در آب های منطقه، اقدام به نظارت و پشیتیبانی از نفتکش ها کند.

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ: اروپا از نفتکش ها در منطقه محافظت کند

نشریه بیلد آلمان به نقل از «ولفگانگ ایشینگر» رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ بر لزوم محافظت از نفتکش‌ها در مسیر عبور از خلیج فارس و دریای عمان تاکید کرد.
وی با طرح این پیشنهاد که اروپایی‌ها «عملیات نظارت و محافظت» از نفتکش‌ها را می‌توانند در دستورکار قرار دهند گفت آنها پیش تر نیز در نبرد با دزدان دریایی و قاچاق مهاجران از طریق آب‌های بین المللی، توانایی خود برای عملیات محافظت را به نمایش گذاشته‌اند.
طبق قوانین اتحادیه حمل و نقل دریایی آلمان در صورت وجود تهدید، کشتی‌های تجاری باید با ابزارهای دیپلماتیک و نظامی مورد حمایت قرار گیرند.
در همین رابطه روز شنبه روزنامه تایمز انگلیس نوشت، به دنبال حوادث اخیر و هدف قرار گرفتن دو نفتکش در خلیج عمان، کشورهای غربی برای ایجاد نیروی دریایی مشترک جهت حفاظت از کشتی‌های تجاری و نفتکش در منطقه برنامه ریزی می‌کنند.

این روزنامه به نقل از دو مقام غربی نوشت: صحبت‌ها درباره نشان دادن واکنش سریع به این حادثه اخیر خیلی کم مطرح می‌شوند و بیشتر اعلام می‌کنند که تکمیل تحقیقات در خصوص آن ضرورت دارد.

گفتنی است دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان روز پنجشنبه 23 خرداد ماه هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

در حالی که این حادثه با محکومیت جهانی مواجه شد، "مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا، بدون ارائه هرگونه مدرکی جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتن در آن متهم کرد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اتهام‌زنی آمریکا را در رابطه با حادثه نفت‌کش‌ها در دریای عمان نه تنها شوخی و خنده‌دار ندانست بلکه آن نگران‌کننده و هشدارآمیز ارزیابی کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان