ربیعی در نشست خبری:

هیچ تغییری در دستور کار دولت نیست/ به سمت کنترل قیمت مسکن می‌رویم

سخنگوی دولت با بیان اینکه هیچ تغییری در دستور کار دولت نیست، گفت: وام مسکن افزایش پیدا کرده است و با مجموعه سیاست‌ها ما به سمت کنترل قیمت‌ها خواهیم رفت.

هیچ تغییری در دستور کار دولت نیست/ به سمت کنترل قیمت مسکن می‌رویم

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی سخنگوی دولت بعدازظهر امروز (یکشنبه) در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به تحولاتی که روز به روز در حال پیچیده تر شدن است، بیشترین فشارها بر ایران از سوی آمریکا را شاهد هستیم؛ ماموریت سختی را برعهده گرفتم که امیدوارم بتوانیم صادقانه حرف بزنیم و اخلاق گفتگو را در جامعه گسترش بدهیم.

وی گفت: امیدوارم بتوانیم سرمایه عاطفی را که بیش از هر دوره ای لازم داریم توسعه دهیم. ما نیاز داریم حرف توده مردم، گروه های خاموش و بی تریبون، جامعه و نخبگان را بشنویم و به دولت انتقال دهیم.

ربیعی افزود: امیدوارم ارتباط رئیس جمهور با گروه های تاثیرگذار از جمله تشکل ها، اتحادیه ها، رسانه ها و دیگر گروه ها را ساماندهی کنیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: لایحه شفاف سازی، ساختار سازی مناسبی برای ارتقای سلامت اداری ما خواهدبود. در همه بخش های اداری این لایحه پیش بینی شده است. من فکر می‌کنم روابط غیر متعارف و غیر قانونی را کاهش خواهد داد. ما بین شفافیت و رسواگری تفاوت قائلیم.

وی بیان کرد: حتماً ما با فرهنگ سازی لایحه شفاف سازی را توسعه خواهیم داد تا جامعه بتواند بر اموری که در جریان است نظارت داشته باشد.

ربیعی افزود: تمام خانه های ما بیمه می شوند و نیمی از حق بیمه را دولت پرداخت میکند. یکی از مشکلات ما در حوادث طبیعی مساله بیمه است. یعنی پس از حادثه مردم با مشکلات مختلف اداری مواجه هستند که به نظرم بیمه شدن همه خانه های کشور اتفاق خوبی است.

سخنگوی دولت ادامه داد: کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه با سفر قریب الوقوع هیات روسی تشکیل جلسه خواهند داد.

هیچ تغییری در دستور کار دولت نیست

وی در خصوص اخباری مبنی بر تغییر زنگنه در دولت، افزود: هیچ تغییری در دستور کار دولت نیست. آقای زنگنه از جمله وزرایی است که همیشه فعالانه ابراز نظر کردند و از وزرای کلیدی ما محسوب می شوند.

سخنگوی دولت گفت: اسم من و آقای زنگنه همواره در استیضاح ها مطرح بوده است. در این برهه تاریخی نقش آقای زنگنه برای ما مهم خواهد بود و نمایندگان محترم هم باید به این امر کمک کنند.

ربیعی در خصوص سیاست دولت برای کنترل قیمت مسکن، تصریح کرد: مداخله در بازار مسکن در موضوع اجاره کار سخت و دشواری است. ما در طرح ملی مسکن 400 هزار واحد مسکونی را به نفع طبقه متوسط آماده می کنیم و تلاش میکنیم که ایرادات مسکن مهر را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در جلسه اقتصادی دولت با حضور آقای روحانی این موضوع مورد بحث قرار گرفت، افزود: 500 هزار واحد مسکن مهر هم تکمیل خواهد شد. همچنین بحث مسکن کارگری را وزارت کار در دستور کار خود دارد.

ربیعی ادامه داد: واگذاری زمین و اعطای تسهیلات به سازندگان تا سقف 80 درصد می تواند بازار عرضه، تقاضا و قیمت را کنترل کند. این تسهیلات فقط برای سازندگان نیست و قابل انتقال برای خریداران هم هست.

سخنگوی دولت تصریح کرد: وام مسکن افزایش پیدا کرده است و با مجموعه این سیاست ها ما به سمت کنترل قیمت ها خواهیم رفت و با جدیتی که در آقای اسلامی سراغ داریم امیدواریم که فاصله زمان برای به مسکن رسیدن کاهش پیدا کند.

به سمت کنترل قیمت مسکن می رویم

وی در خصوص قیمت بنزین گفت: بحث قیمت بنزین در دستور کار شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا وجود دارد ولی هیچ تصمیمی تا این لحظه اتخاذ نشده است.

ربیعی در خصوص حادثه انفجار نفت کش ها و اتهام زنی آمریکا به ایران، تصریح کرد: بیشترین طرفی که در این خصوص ضرر میکند ما هستیم. آمریکایی ها هدف را امروز به سمت ما گرفتند. وزیر خارجه ما پیش‌تر از این اقدام، از حرکات مشکوک در منطقه سخن گفته بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما فکر میکنیم کسانی این کار را انجام دادند که میخواهند جامعه جهانی را علیه ایران تحریک کنند، گفت: حتی برخی کارشناسان امنیتی آمریکا این موضوع که ایران دخالت داشته باشد را رد کردند.

وی ادامه داد: ما به پیمان های منطقه ای، همکاری های منطقه ای و ایجاد امنیت دسته جمعی معتقدیم. پیمان عدم تعرض را هم اخیراً پیشنهاد دادیم. قطعاً این حادثه نفت کش ها بر قیمت نفت تاثیرگذار بوده ولی در بلند مدت اینطور نخواهد بود.

ربیعی در خصوص تصویب لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه آقای رئیس جمهور در جلسه مربوطه شرکت کنند یا خیر نمیدانم. تصویب آن لوایح به نفع ملت ایران است.

وی ادامه داد: تمام دوستان منطقه ای ما میگویند که ما هر چه به سمت شفاف سازی و تسهیل ارتباطات مالی خود گام برداریم به نفع ما است و تصویب این لوایح هم در این راستا است. ما منتظریم که ببینیم این لوایح چه سرنوشتی در مجمع خواهد داشت.

سخنگوی دولت بیان کرد: ما اگر نتوانیم این لوایح را داشته باشیم بهانه ای میدهیم برای قطع روابط بانکی خود با اقتصاد جهانی، بنابراین لوایح باقی مانده برای ما حیاتی است و امیدوارم خودمان به دست خود تحریم دیگری اضافه نکنیم. دولت نفع مردم را در تصویب این لوایح میداند.

ربیعی در خصوص سازوکار اینستکس و گذشت نیمی از زمان شصت روزه ایران به اروپا گفت: خانم اشمید برای همین مساله به ایران سفر کرد و به ما گفت که به زودی سازوکار را عملیاتی میکنند. ما خواستار حرکت و اقدام در چارچوب برجام هستیم ولی تعهدات طرف مقابل را هم در نظر میگیریم.

وی گفت: ترکیه، چین و روسیه اعلام کردند که به این سازوکار می پیوندند و امیدواریم کشورهای بیشتری به این مجموعه اضافه شوند.

سخنگوی دولت در پایان خاطرنشان کرد: ما شنیدم حتی اگر یک شرکت به سمت ما برای همکاری بیاید، آمریکا آن شرکت را تهدید میکند، ولی ما عزم واراده جدی برای حرکت به سمت جلو داریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان