طرز تهیه خامه صبحانه خانگی خوشمزه با روش سنتی

در این آموزش با طرز تهیه خامه صبحانه با ساده ترین روش آشنا خواهید شد که امیدواریم از تهیه این صبحانه مقوی و ایده آل نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه خامه صبحانه خانگی خوشمزه با روش سنتی

خامه، صبحانه ای مقوی و خوشمزه است که شما می توانید آن را در منزل به صورت کم چرب تر تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. در طرز تهیه خامه صبحانه از شیر و سرشیر استفاده می شود و تهیه این صبحانه مقوی و بی نظیر در منزل به راحتی امکان پذیر است.

خامه صبحانه و پنیر خانگی و شکلات صبحانه از انواع مواد غذایی مقوی و لذیذ برای وعده صبحانه هستند که شما می توانید هر یک از آن ها را در منزل به راحتی تهیه نمایید.

طرز تهیه خامه صبحانه

مواد لازم

  • شیر : به مقدار لازم
  • سرشیر : به مقدار لازم

طرز تهیه خامه صبحانه خانگی در منزل

برای تهیه خامه صبحانه ابتدا شیر محلی را درون قابلمه ای مناسب بریزید.

جوشاندن شیر

قابلمه را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید تا شیر به دمای جوش برسد و بعد از اینکه شیر جوشید اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه دیگر نیز روی حرارت گاز با شعله ملایم بماند. در مرحله بعدی طرز تهیه خامه صبحانه بعد از مدت زمان ذکر شده قابلمه شیر را از روی حرارت گاز بردارید و اجازه دهید تا شیر به خوبی خنک شود و رویه آن بسته شود.

خامه صبحانه مقوی

سپس سرشیر را با کمک ملاقه از روی سطح شیر بردارید.

روش تهیه خامه صبحانه

سرشیر را درون ظرفی مناسب و تمیز بریزید.

هم زدن خامه صبحانه

اجازه دهید تا ظرف حاوی سرشیر به مدت چند ساعت درون یخچال بماند سپس آن را از یخچال بیرون آورید و با کمک دور کند همزن یا چنگال سرشیر را هم بزنید تا فرم بگیرد و سفت شود.

هم زدن خامه صبحانه

توجه داشته باشید که در مراحل اولیه هم زدن سرشیر شل می شود و کم کم فرم می گیرد.

هم زدن خامه خامه صبحانه

دستور تهیه خامه در منزل

در دستور تهیه خامه صبحانه خانگی به محض اینکه خامه به غلظت مناسب رسید و فرم گرفت باید هم زدن آن را متوقف کنید در غیر این صورت خامه تبدیل به کره محلی می شود. همراهان عزیز و گرامی مجله آرگا امیدواریم از تهیه این صبحانه مقوی و بی نظیر در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان