آیت الله مکارم شیرازی:

تمام امکانات جهت حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی خوزستان بسیج شود

قم - ایرنا- آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، با بیان اینکه باید قرارگاه فرهنگی تبلیغی قوی در خوزستان تشکیل شود گفت: تمام امکانات جهت حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی خوزستان بسیج شود که تحقق این مهم موجب توسعه زیرساخت‌ها و رفع فاصله‌ها و تبعیض‌ها خواهد شد.

تمام امکانات جهت حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی خوزستان بسیج شود

به گزارش یکشنبه شب پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله ناصر مکارم شیرازی، وی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با اشاره به نقشه‌های دشمنان جهت بهره برداری از مشکلات موجود در منطقه، خاطرنشان کرد: خوزستان از زمان جنگ مشکلات متعدد و عقب ماندگی‌های زیادی دارد، سیل اخیر نیز حجم مشکلات را افزایش داده است.

این مرجع تقلید افزود: با توجه به مشکلات فرهنگی ناشی از فعالیت معاندان، مغرضان و فرقه‌های انحرافی، به طور قطع این شبهات آثار مخربی دارد به همین دلیل در مقابل این اقدامات، باید در کنار کار اقتصادی، کار فرهنگی را جدی گرفت.

آیت الله مکارم شیرازی جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی را یک رسالت مهم متوجه متولیان اجرایی، تبلیغی و فرهنگی خوزستان دانست و گفت: اگر مردم از نظر اعتقادی متزلزل باشند، کار مشکل می‌شود.

وی تاکید کرد: باید با تشکیل قرارگاه فرهنگی تبلیغی قوی با حضور مسولان ارشد خوزستان مشکلات استان بررسی و آسیب شناسی و برای آنها راه حل مناسب ارائه شود.

این مرجع تقلید با اعلام آمادگی «مؤسسه دار الاعلام» برای کمک به پاسخگویی به شبهات افزود: لازم است فعالیت‌های این مؤسسه در استان خوزستان گسترش پیدا کند؛ تا از این طریق بتوان نیروهای آموزش دیده بیشتری را برای پاسخگویی به شبهات و تبلیغ معارف اهل بیت به مناطق مختلف اعزام کرد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم برای این کار یک مرکز بزرگ و خوب در خوزستان احداث کنیم و به مسائل آموزشی، درسی و تبلیغی و فرهنگی توجه لازم را داشته باشیم، بسیار مؤثر خواهد بود و ما نیز حاضریم هزینه‌های مربوط به اساتید، مبلغان و دانش پژوهان را از قم تأمین کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد که پیش تر مسئولیت امامت جمعه خرمشهر را به عهده داشت، با اعلام انصراف آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری از امامت جمعه اهواز به دلیل ضعف جسمانی، توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز منصوب شد.

7404/ 6133/‌

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان