کوچکترین زندانی سیاسی عربستانی به ۱۲ ساله حبس محکوم می شود

تهران – ایرنا –شبکه خبری «سی ان ان» آمریکا روز یکشنبه به نقل از منبع آگاه گزارش داد، «مرتجی قریریص» کوچکترین زندانی سیاسی عربستانی که در آستانه اعدام قرار داشت با عقب نشینی مقام های سعودی به ۱۲ سال زندان محکوم می شود.

کوچکترین زندانی سیاسی عربستانی به 12 ساله حبس محکوم می شود

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، این منبع آگاه به سی ان ان گفته است که قریریص 18 ساله با احتساب مدتی که در زندان گذرانده پس از سه سال آزاد خواهد شد.

پیش تر شبکه خبری سی ان ان از خطر اعدام «مرتجی قریریص» کوچکترین زندانی سیاسی عربستانی خبر داده بود.

قریریص متهم است؛ زمانی که تنها 10 سال داشت در اعتراضات منطقه عوامیه عربستان در سال 2011 شرکت داشته است.

این گزارش می‌افزاید؛ پس از گذشت سه سال از آن تظاهرات، مقام‌های عربستانی زمانی که القریریص به همراه خانواده خود قصد سفر به بحرین را داشت، در گذرگاه مرزی زمینی ملک فهد دستگیر شد.

وکلا و فعالان حقوق بشری، آن زمان مرتجی قریریص را کوچک‌ترین زندانی سیاسی در عربستان نامیدند.

قریریص متهم به عضویت در یک گروه تروریستی، پرتاپ کوکتل مولوتف به مرکز پلیس در عوامیه و شرکت در اعتراضات و تشییع جنازه برادرش در سال 2011 شده است.

عربستان سعودی سوم اردیبهشت ماه نیز 37 شهروند سعودی را که اغلب از شیعیان قطیف، احساء و مدینه منوره بودند، با ضرب شمشیر اعدام کرد.

سازمان اروپایی- سعودی حقوق بشر به دنبال این اقدام مقام‌های سعودی اعلام کرد که اعدام 37 شهروند سعودی که بیشتر انها فعال شیعی بودند، نگرانی‌های جدی و عمیقی را درباره به خطر افتادن جان 20 زندانی دیگر برانگیخته و از همه طرف‌های فعال در این زمینه خواست که تلاش‌های واقعی خود را برای متوقف کردن اقدامات سران سعودی به کار گیرند.

سپتامبر سال 2017 میلادی و تنها چند ماه پس از انتصاب محمد بن سلمان به سمت ولیعهدی عربستان، ده‌ها تن از تجار، روحانیون، شاهزادگان، فعالان حقوق بشر و حقوق زنان و علمای این کشور دستگیر و روانه زندان شدند.

در حالی که این بازداشت‌ها انتقاد مجامع بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و اتحادیه اروپا را در پی داشت، اما رژیم سعودی همچنان به سرکوب مخالفان و فعالان حقوق بشر و فعالان حقوق زنان ادامه می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان