۴ طرح کشاورزی در سردشت به بهره برداری رسید

مهاباد- ایرنا- چهار طرح دامی به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی با ۶۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال هزینه مورد بهره برداری قرار گرفت.

4 طرح کشاورزی در سردشت به بهره برداری رسید

مدیر جهاد کشاورزی سردشت در آیین افتتاح این طرح ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها شامل یک طرح پرورش گاو شیری با ظرفیت 50 رأس و تسهیلات بانکی 10 میلیارد و 440 میلیون ریال و آورده شخصی 10 میلیارد و 560 میلیون ریال است که با حضور مسؤولان اجرایی این شهرستان در روستای «همران» از توابع بخش مرکزی سردشت افتتاح شد.
صلاح الدین حق گوی بیان کرد: طرح پرورش بُز در روستای «گورانگان» از توابع بخش وزینه این شهرستان با ظرفیت 500 رأس از دیگر طرح هایی بود که افتتاح شد و زمینه اشتغال را برای هشت نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرد.

وی افزود: برای این طرح نیز هشت میلیارد ریال تسهیلات و پنج میلیارد ریال آورده شخصی هزینه شده است.
وی گفت: پرورش ماهی قزل آلا از دیگر طرح‌های افتتاحی در هفته جهاد کشاورزی بود که با ظرفیت تولید 80 تن و اشتغالزایی برای 6 نفر با 18 میلیارد و 400 میلیون ریال در روستای «بیلوکه» مورد بهره برداری قرار گرفت.
حق گوی اظهار داشت: طرح آبیاری تحت فشار با زیر پوشش قرار دادن 82 هکتار از زمین‌های روستای «آلواتان» در بخش «وزینه» با هزینه 12 میلیارد و 500 میلیون ریال با زمینه اشتغالزایی برای 40 نفر از دیگر طرح‌هایی بود که به بهره برداری رسید.
وی اضافه کرد: به همین مناسبت عملیات طرح انتقال پساب تصفیه خانه سردشت به اراضی پایین دست نیز در این شهرستان شروع شد که در فاز اول حدود 60 هکتار تحت پوشش سامانه نوین آبیاری تحت فشار قرار گرفته و در ادامه اجرای این طرح نیز حدود 400 هکتار در روستای «شینوه»، «بزیله» و غیره تحت پوشش قرار می‌گیرد.
وی گفت: برای تسهیلات اجرایی و لوله گذاری این طرح حدود 9 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده که در مدت سه ماه به اتمام می‌رسد.
به گزارش ایرنا هفته جهاد کشاورزی از 21 تا 27 خرداد ماه برگزار می‌شود و شعار امسال این هفته «رونق تولیدات کشاورزی، امینت غذایی جامعه در گام دوم انقلاب» است.
در این شهرستان 28 هزار و 94 هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که 9 هزار و 778 هکتار آبی و 18 هزار و 316 هکتار به صورت دیم است؛ سالانه 122 هزار تن انواع محصولات دامی، آبزی، زراعی و باغی در سردشت تولید می‌شود.
7562/6185/‏2093

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان