عضو حماس: جامعه بین الملل با تحریم کنفرانس منامه از تضییع حقوق فلسطین جلوگیر کند

تهران – ایرنا - «خلیل حیه» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز یکشنبه از طرف های بین المللی خواست با تحریم و عدم شرکت در کنفرانس منامه بحرین شریک جرم در تضییع حقوق مردم فلسطین نباشند.

عضو حماس: جامعه بین الملل با تحریم کنفرانس منامه از تضییع حقوق فلسطین جلوگیر کند

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، حیه همچنین از مردم فلسطین خواست تا روز سه شنبه 25 ژوئن (4 تیر) اعتصاب گسترده‌ای را در غزه و سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به کنفرانس منامه برگزار کنند.

نشست منامه به عنوان اولین گام برای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن»، روزهای 25 و 26 ژوئن (4 و 5 تیرماه) برگزار می شود.

عضو دفتر سیاسی حماس همچنین گفت: مردم فلسطین با حضور در راه‌های منتهی به شهرک‌های صهیونیستی، مراکز ایست و بازرسی و نقاط تلاقی با دشمن صهیونیستی مقاومت و مخالفت خود علیه نشست منامه نشان دهند.

وی همچنین در خصوص اعلام آمادگی برخی از کشورهای عربی برای حضور در کنفرانس منامه تاکید کرد که اقدام این کشورها با مواضع متحد فلسطینی‌ها در مخالفت با این کنفرانس و حضور در آن در تناقض است.

پیش تر، رسانه‌ها گزارش داده بودند که مصر، اردن و مغرب از جمله کشورهایی هستند که موافقت خود را برای شرکت در کنفرانس منامه اعلام کرده‌اند.

دولت ترامپ در برخی موارد از جمله به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و قطع کمک‌های مالی به پناهندگان فلسطینی، طرف اسرائیلی را در موضع قوی‌تری قرارداده است، این درحالی است که فلسطینی‌ها طرح کوشنر را رد کرده‌اند.

یک مقام ارشد دولت ترامپ به تازگی از رونمایی بخش اول معامله قرن شامل برگزاری «کارگاه» جذب سرمایه گذاری برای کرانه باختری، غزه و منطقه خبر داد.

همچنین گفته شده است که کارگاه توسط جرد کوشنر مشاور و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جیسون گرینبلت فرستاده ویژه این کشور در خاورمیانه اداره می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان