همه چیز درباره ی پاکسازی لیزری پوست

پاکسازی لیزری پوست از روش های مراقبت از پوست است که طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این روش از لیزر برای پاکسازی و لایه برداری پوست استفاده می شود. در ادامه با پاکسازی لیزری پوست بیشتر آشنا می شویم.

همه چیز درباره ی پاکسازی لیزری پوست

پاکسازی و لایه برداری لیزری پوست نوعی از روش های مراقبت از پوست است که توسط متخصص پوست و یا پزشک انجام می شود. این شامل استفاده از لیزر برای کمک به بهبود بافت و ظاهر پوست است. بسته به نیازهای فردی شما، متخصص پوست ممکن است از لیزرهای لغزنده یا غیر لغزنده استفاده کند. لیزرهای لغزنده شامل کربن دی اکسید یا اربیوم است روش های درمانی لایه برداری لیزر CO2 برای از بین بردن زخم، زگیل و چین و چروک های عمیق مورد استفاده قرار می گیرد. از لیزر اربیوم نیز برای خطوط ریز و چین و چروک و دیگر شرایط سطحی پوست استفاده می شود. هر دو نوع لیزر لغزنده لایه های خارجی پوست را از بین می برند.

از سوی دیگر، لیزر غیر لغزنده، هیچ لایه ی پوستی را حذف نمی کند. این لیزرها شامل نور پالسی، لیزرهای رنگ پالسی و لیزرهای فرکشنال هستند. لیزرهای غیر لغزنده ممکن است برای درمان رسا سایا، رگ های عنکبوتی و نگرانی های مربوط به آکنه پوست مورد استفاده قرار گیرد.

چه افرادی می توانند از روش لیزری مراقبت از پوست استفاده کنند؟

شما ممکن است این روش ها را برای مراقبت از پوست در برابر پیری، آفتاب و یا آکنه که با محصولات مراقبت سطحی قابل درمان نیستند، در نظر داشته باشید. پاکسازی لیزری پوست می تواند برای درمان یک یا چندین مورد از موارد پوستی زیر مورد استفاده قرار گیرد:

  • لکه های ایجاد شده به مرور زمان
  • زخم ها
  • جای جوش
  • خطوط ریز و چین و چروک
  • خطوط پوست
  • تناژ پوست نامناسب
  • غذذ چربی بزرگ
  • زگیل

تن پوست طبیعی شما همچنین می تواند تعیین کننده ی این باشد که آیا این روش، بهترین روش زیبایی برای شما است یا خیر. افرادی که دارای تن های روشنتر پوست هستند، اغلب نامزدهای خوبی برای روش های لیزری مراقبت از پوست هستند. زیرا خطر ابتلا به هیپرپیگمانتاسیون در آنها کمتر است. با این حال، جراحان زیبایی آمریکایی می گویند که این یک تصور غلط است که پاکسازی پوست با لیزر، فقط برای افرادی است که پوست روشنی دارند. کلید اصلی کارآمدی این روش در تصمیم گیری درست متخصص پوست یا پزشک است که به درستی تشخیص دهد که کدام لیزر (نثلا لیزر اربیوم) برای تن پوست های تیره بهتر است.  

این روش ممکن است برای افرادی که آکنه ی مستعد ترکیدن و یا پوست بسیار حساس دارند، مفید و کارآمد نباشد. متخصصان همچنین توصیه می کنند که درمان های لیزری پوست بهتر است در فصل پاییز و زمستان انجام شود. زیرا به کاهش قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، که می تواند به پوست های ظریف آسیب برساند، کمک کند.

چه انتظاری از لایه برداری لیزری پوست داشته باشیم؟

پاکسازی پوست به روش لیزری، لایه های سطحی پوست را هدف قرار می دهد، در حالی که به طور همزمان لایه های پایین تر پوست را در بخش های میانی، گرم می کند. این کار سبب تولید کلاژن می شود. در حالت ایده آل، فیبرهای کلاژن جدید، به تولید پوست جدید کمک می کند که این باعث صافتر شدن بافت پوست می شود و هنگام لمس کردن آن، سفت تر به نظر می رسد.

این روش شامل مراحل زیر است:

  1. قبل از پاکسازی لیزری پوست، لازم است که پوست شما آماده شود. این شامل یک سری از درمان ها، چندین هفته قبل از آن است و هدف آن افزایش تحمل پوست نسبت به درمان های حرفه ای است. آماده سازی پوست همچنین می تواند خطر ابتلا به عوارض جانبی را نیز کاهش دهد.
  2. در روز انجام این روش، دکتر شما یک بی حس کننده ی موضعی را در ناحیه ی لیزر، اعمال می کند. این کار برای کاهش درد و راحتی بیشتر به کار می رود. اگر ناحیه ی بزرگی از پوست تحت درمان باشد، پزشک شما ممکن است آرام بخش و یا تسکین دهنده ی درد را پیشنهاد دهد.
  3. سپس، پوست برای حذف روغن اضافی، گرد و خاک و باکتری، پاک می شود.
  4. در مرحله ی بعد، پزشک شما با استفاده از لیزر انتخاب شده، شروع به پاک سازی لیزری پوست می کند. لیزر به آرامی در بر روی ناحیه ی تعیین شده، حرکت می کند.
  5. در نهایت، پزشک شما محل درمان را برای محافظت آن با بانداژ می پوشاند.

عوارض و خطرات احتمالی پاک سازی پوست با لیزر

مانند دیگر روش های زیبایی، پاکسازی پوست توسط لیزر می تواند عوارض جانبی داشته باشد: این عوارض شامل:

  • سوزش
  • سر و صدا
  • جوش
  • عفونت
  • هیپرپیگمانتاسیون
  • زخم
  • قرمزی

با دنبال کردن دستورالعمل های قبل و بعد، ممکن است خطر ابتلا به عوارض جانبی در شما کاهش یابد. بسته به سابقه ی پزشکی شما، ممکن است آنتی بیوتیک ها و یا داروهای ضد ویروسی برای شما تجویز شود. مصرف داروهای ضد آکنه مانند ایزوترتینوئین، ممکن است خطر ایجاد زخم را افزایش دهد. قبل از انجام پاک سازی لیزری پوست، لازم است که در مورد شرایط خاص پزشکی خود و همچنین تمام داروهایی که مصرف می کنید، با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. به عنوان مثال، آسپرین می تواند با افزایش خطر خونریزی، بر بهبودی پس از آن تاثیر بگذارد. علاوه بر آن، متخصصان پوست آمریکایی توصیه می کنند که حداقل دو هفته قبل از پاک سازی پوست با لیزر، از کشیدن سیگار پرهیز کنید. همچنین سیگار کشیدن بعد از لیزر، می تواند خطر ابتلا به عوارض جانبی را افزایش دهد.

منبع: الو دکتر

عوارض لیزر کردن پوست

بهترین نوع لیزر برای رنگ پوست‌ شما

پنج نکته درباره لیزر که حتماً باید بدانید

  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان