اخبار برگزیده ورزشی ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

خط و نشان مهدی تاج برای تیم‌های لیگ برتر فوتبال ایران

باشگاه خبرنگاران جوان: مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال اهمیت برگزاری خوب و بدون مشکل مسابقات فوتبال را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در جلسه‌ای که با نیروی انتظامی بحث ورود بدون بلیت تماشاگران و ازدحام آن‌ها مطرح شد، نیروی انتظامی عنوان کرد اگر باز هم تماشاگران ازدحام کنند ما ناچاریم به آن‌ها اجازه دهیم به ورزشگاه وارد شوند، به همین دلیل بحث الکترونیکی شدن بلیت بازی‌ها مطرح شد تا به معضلات این چنینی پایان دهیم.

تاج گفت: لازمه مسابقه بدون حادثه این است که بلیت فروشی بازی‌ها بصورت الکترونیکی انجام شود و هر فردی در خانه هم بتواند بلیت را تهیه کند و بر روی صندلی مشخص استقرار یابد. با نصب دوربین‌های مدار بسته هم کنترل حرکات آن‌ها صورت گیرد به همین دلیل هر استانی برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باید از این استاندارد‌ها برخوردار باشد در غیر اینصورت حق میزبانی از آن‌ها سلب خواهد شد.

رییس فدراسیون فوتبال افزود: بر همین اساس از مجلس شورای اسلامی هم انتظار کمک و حمایت داریم و نمایندگان استان‌هایی که ورزشگاه‌های آن‌ها فاقد شرایط استاندارد از جمله بلیت فروشی الکترونیکی، شماره گذاری صندلی و دوربین‌های مدار بسته و دیگر الزامات مهم است به جای فشار آوردن به فدراسیون استان‌ها را برای تجهیز استادیوم‌ها تشویق و حمایت کنند.

مهدی تاج یکی از اقدامات مهم فدراسیون برای جلوگیری از بی نظمی‌ها را پیوست اخلاقی و انضباطی قرارداد بازیکنان دانست و تصریح کرد: با اضافه شدن این پیوست به قرارداد بازیکنان تخلفات آن‌ها با جریمه‌های مختلف همراه می‌شود و تماشاگرانی هم که فحاشی کنند تیم خود را با محرومیت تماشاگران مواجه خواهند کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: بیانیه نویسی قبل و بعد از مسابقه علیه ارکان فدراسیون فوتبال و حریف یا توهین و اعتراض به داور و حتی جمع شدن دو بازیکن کنار داور در جریان مسابقه مانند خیلی از مسابقات رسمی جهان با محرومیت و جریمه روبرو خواهد شد.

وی یادآور شد: تازمانی که شرایط لازم آماده نشود فصل جدید لیگ برتر را آغاز نمی‌کنیم.

برخلاف ادعای رسانه‌های عربستانی؛ برانکو در جنوب کرواسی است

سرمربی کروات تیم فوتبال پرسپولیس در اتریش نیست و این روزها در کشور خودش حضور دارد.
بر خلاف ادعای رسانه‌های عربستانی مبنی بر حضور برانکو در اتریش و ملاقات او با مسئولان باشگاه الاهلی عربستان، این مربی بعد از بازگشت از آلمان در کرواسی حضور دارد.

برانکو بعد از بازگشت از آلمان همراه با همسر و فرزندانش به منطقه ماکاراسکا که یک منطقه ساحلی در جنوب کرواسی است سفر کرده تا به استراحت بپردازد.

رسانه‌های عربستانی مدعی شده اند که برانکو قصد دارد در اتریش با مسئولان باشگاه الاهلی عربستان دیدار کند اما او همراه خانواده‌اش به جنوب کرواسی رفته تا خستگی یک فصل سخت را از تن خارج کند.

عرب به جای باشگاه پرسپولیس به ورزشگاه درفشی‌فر رفت!

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ورزشگاه درفشی‌فر حاضر شد.

در اعتراض به جدایی برانکو ایوانکوویچ هواداران این تیم طی دیروز و امروز مقابل ساختمان این باشگاه حاضر شده و با شعارهایی خواستار استعفای ایرج عرب از مدیرعاملی این باشگاه شدند.

عرب که دیروز صبح فقط زمان کوتاهی به باشگاه رفته بود امروز برای رودررو نشدن با هواداران پرسپولیس به ساختمان باشگاه نرفت و به جای آن در ورزشگاه درفشی‌فر حضور پیدا کرد!

اینکه چرا مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به جای پاسخگویی به رسانه‌ها و هواداران خود را از دید آنها مخفی کرده سوال بی‌پاسخی است و باید دید در نهایت او چه تصمیمی برای آینده پرسپولیس خواهد گرفت.

 

داورزنی: تماشاگران باید تحت پوشش دوربین‌های امنیتی قرار بگیرند

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: افراد باید بدانند تماشاگری که می خواهد در استادیوم بازی را تماشا کند تحت پوشش دوربین های امنیتی قرار دارد و هر حرکتی هم که از او سربزند ،قابل شناسایی است

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، محمدرضا داورزنی در حاشیه جلسه الزامات برگزاری مسابقات فوتبال لیگ برتر اظهار داشت : در پی حوادث و ناهنجاری هایی که در دوره گذشته لیگ برتر اتفاق افتاد، جلسات مختلفی را با مسئولین برگزاری مسابقات بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور داشتیم تا بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که هم نظم و مسائل امنیتی رعایت شود و هم برای حفظ امنیت جانی تماشاگران طوری برنامه ریزی کنیم که مردم با آرامش مسابقات را دنبال کنند و از تماشای فوتبال بدون انکه اتفاقی برای آنها رخ دهد،لذت ببرند .

داورزنی با بیان اینکه حوادث رخ داده بیانگر این است که باید زیرساختها و فرایند برگزاری مسابقات را اصلاح کنیم ،توضیح داد: برگزاری مسابقات را باید از لحاظ نحوه ورود و نشستن تماشاگران تا شرایط خروج انها را با استفاده از تکنولوژی و امکانات مختلف طوری تنظیم کنیم که هر فردی بتواند در خانه بلیط الکترونیکی تهیه کرده و هیچ فردی برای تهیه بلیط به استادیوم مراجعه نکند تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود و از طرفی هر تماشاگر با بلیطی که خودش خریداری کرده و مشخصاتش در آن درج شده به ورزشگاه بیاید تا با استفاده از مکانیزمهای مختلف از جمله دوربین مداربسته کنترل منطقی محقق شود .

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای ادامه داد: برای برگزاری مسابقات نهادهای مختلفی درگیر هستند که شامل وزارت ورزش و جوانان ،فدراسیون فوتبال ،سازمان لیگ و بخش امنیتی که مجموعه این عوامل در برگزاری نقش دارند و بایستی وظایفشان را به گونه ای انجام دهند که خدای نکرده اتفاق و مشکلی برای مردم رخ ندهد .

داورزنی تاکید کرد: می بایست ساختار استادیوم ها و شرایط میزبانی را طوری فراهم آوریم که نیروی انتظامی بتواند کارش را بهتر انجام دهد و فدراسیون هم شرایطی را دنبال کند که تیم های میزبان و مهمان بدانند باید در قالب چه ساز و کاری حرکت کنند بطوریکه محوطه بیرونی استادیوم چطور کنترل شود و از طرف دیگری با توجه به ساختار کنفدراسیون فوتبال اسیا وقتی بلیط فروشی بصورت الکترونیکی انجام می شود ،درصدی هم که باید به عوامل مختلف برگزاری تعلق بگیرد مشخص خواهد شد

وی برخوردهای انضباطی حین برگزاری مسابقات را هم تنش زا دانست و تصریح کرد: افراد باید بدانند تماشاگری که می خواهد در استادیوم بازی را تماشا کند تحت پوشش دوربین های امنیتی قرار دارد و هر حرکتی هم که از او سربزند ،قابل شناسایی است . بنابراین زمانی که با مشخصات خود بلیط را خریداری می کند و روی صندلی شماره گذاری شده می نشیند هر حرکت خطایی از جمله سنگ پرانی نیز توسط دوربین ها ضبط شده و بدلیل فروش الکترونیکی بلیط آن تماشاگر خاطی قابل شناسایی است و پس از بازی برخورد انضباطی با او صورت خواهد گرفت .

دکتر داورزنی با تاکید بر این مهم که باید آرامش را به استادیوم ها بیاوریم اظهار داشت: با توجه به الزامات کنفدراسیون فوتبال اسیا و رعایت استانداردهای لازم برای برگزاری مسابقات فوتبال؛بلیط فروشی الکترونیکی ،شماره دار شده صندلی ها،نصب گیت های ورودی و خروجی و نصب دوریبی نهای مدار بسته حداقل الزامات است تا در یک فرایند منطقی تماشاگران با امنیت کامل مسابقات را دنبال کنند و بدانند همه چیز تحت کنترل است و هر هنجار شکنی با برخورد قانونی همراه خواهد شد و برخورد انضباطی را به دنبال دارد .

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در پایان با تاکید بر رعایت الزامات برگزاری مسابقات فوتبال تصریح کرد: تا زمانی که الزامات برگزاری مسابقات در استادیومی وجود نداشته باشد برگزاری هر مسابقه تبعات خطرناکی خواهد داشتبه همین دلیل با کمک مسئولین محلی و استانداران محترم،مدیران کل ستادی ،هیات های استانی،شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و همچنین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال و نیروی انتظامی شرایطی را فراهم می کنیم که رقابت های فوتبال با رعایت این استانداردها برگزار شود.

داورزنی بابیان اینکه شماره دارکردن صندلی،نصب دوربین مداربسته،فروش الکترونیکی بلیطها و نصب گیت های ورودی و خروجی ،حداقل استانداردهاست تاکید کرد: اگر هر استانی نتواند این الزامات را بوجود اورد حق میزبانی از آنها سلب و به استان همجواری که دارای این شرایط است ،واگذار خواهد شد اما تلاش می کنیم که این الزامات در استان ها بوجود اید تا استان های درگیر رقابت های لیگ برتر فوتبال از حق میزبانی خود بتوانند استفاده کنند .

گفتنی است در این جلسه معاونین وزارت ورزش و جوانان ،مسئولین شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ،فدراسیون فوتبال و مدیران ستادی وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشتند .

دستیاران استراماچونی را بیشتر بشناسید + عکس

سه دستیار سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال وارد تهران شدند.

به گزارش ایسنا، عمر دانسی، مارکو کاسر و سباستین لتو، سه دستیار ایتالیایی آندره‌آ استراماچونی عصر امروز (سه‌شنبه) وارد ایران شدند. البته این نخستین حضور دستیاران استراماچونی در ایران نیست و دو تن از آن‌ها یعنی کاسر و لتو هفته گذشته به ایران آمدند تا از امکانات استقلال بازدید کنند.

دستیاران استراماچونی را بیشتر بشناسید

خط و نشان مهدی تاج برای تیم‌های لیگ برتر فوتبال ایران

عمر دانسی که متولد 1971 است در سال 2004 عهده دار مسئولیت فنی تیم جوانان برشا بوده و در سال 2008 همین سمت را در تیم بوفالارو به دست آورد. او از سال 2010 تا 2016 هم عضوی از آکادمی میلان بود و مربی زیر 18 ساله‌های این تیم هم بود. دانسی در سال 2016 به مدت یک سال عضو کادر فنی تیم پاناتینایکوس یونان بود و در سال 2018 به عنوان دستیار اول در تیم اسپارتاپراگ جمهوری چک مشغول به کار شد.

خط و نشان مهدی تاج برای تیم‌های لیگ برتر فوتبال ایران

سباستین لتو هم که معروف‌ترین دستیار استراماچونی در استقلال است به تازگی وارد عرصه مربی‌گری شده است. او که متولد 1986 است در دوران بازی‌گری‌اش در باشگاه‌های لانوس، لیورپول، پاناتینایکوس و المپیاکوس بازی کرده و در آخرین فصل حضورش به عنوان بازیکن در تیم الامارات حضور داشت.

خط و نشان مهدی تاج برای تیم‌های لیگ برتر فوتبال ایران

مارکو کاسر، مربی بدنسازی است که قرار است در استقلال به استراماچونی کمک کند. او فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی از دانشگاه رم و دارای مدرک کارشناسی ارشد، تمرین دهنده حرفه‌ای ورزشکاران از کاورسیانو است. کیسر کارش را از تیم بلونو کالچیو آغاز کرده و سپس در سالرنیتانا کالچیو حاضر شده است. او سابقه حضور در نوارا و برتی ایتالیا را هم دارد. این مربی بدنساز ایتالیایی در تیم والتا از کشور مالت هم حاضر بوده که با قهرمانی لیگ و حضور در مراحل مقدماتی لیگ اروپا و لیگ قهرمانان همراه شده است. کاسر در دسامبر 2016 به تیم تونسی الصفاقسی پیوسته و به مدت دو فصل متوالی در آنجا حضور داشته است. آخرین تیم او که اخیراً از آن جدا شده، برکیکارا در لیگ مالت بوده است.

به گزارش ایسنا، آندره‌آ استراماچونی، سرمربی جدید استقلال قرار است پنج‌شنبه وارد ایران شود.

برانکو از پرسپولیس شکایت می‌کند؟
شواهد نشان می‌دهد که مشکلات بوجود آمده بین باشگاه پرسپولیس و برانکو ایوانکوویچ توسط فیفا حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، باشگاه پرسپولیس تا ظهر فردا (سه‌شنبه) مهلت پرداخت طلب برانکو و دستیارانش را دارد که اگر به هر دلیل نتواند پرداخت کند با واکنش مربیان کروات مواجه خواهد شد. البته مدیران این باشگاه در روز‌های اخیر مدام در مصاحبه‌های خود تاکید داشته و دارند که پول برانکو و دستیارانش آمده است و خواسته‌اند خود برانکو یا وکیلش برای دریافت آن به ایران بیایند.

مسئله دیگر اینکه باشگاه پرسپولیس مخالف هر گونه قطع همکاری با برانکوست و پیوستن او به الاهلی عربستان را غیر قانونی می‌داند و در همین مورد هم نامه ای را به باشگاه عربستانی، فدراسیون فوتبال و کمیته تعیین وضعیت ارسال کرده است. برانکو نیز در واکنش به این ادعای باشگاه پرسپولیس پاسخ کتبی نداده است.

پرفسور پیش از این تا 12 ظهر فردا به باشگاه پرسپولیس مهلت داده بود تا با وی و دیگر مربیان کروات تسویه حساب شود و اگر این خواسته وی عملی نشود او از طریق وکیلیش قصد دارد نامه‌ای را به فیفا و متعاقب آن فدراسیون فوتبال کشورمان و همچنین باشگاه پرسپولیس ارسال کند.

به نظر می‌آید مشکلات بوجود آمده بین باشگاه پرسپولیس و برانکو ایوانکوویچ به همین راحتی حل نخواهد شد و شاید فقط فیفا بتواند این موضوع را حل کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان