پوند در پایین‌ترین سطح پنج ماه اخیر

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  به نظر می‌رسد که سایه برگزیت بر سر اقتصاد انگلیس هنوز دفع نشده است و این بار افزایش شانس بوریس جانسون، شهردار لندن و وزیر خارجه سابق انگلیس برای تصاحب کرسی نخست وزیری این کشور باعث رسیدن ارزش پوند به پایین‌ترین سطح خود در طول سال جاری میلادی شد. جانسون گفته است که در صورت نخست وزیر شدن در ماه اکتبر انگلیس را چه با توافق و چه بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

ماساشی هاشیمیتو، تحلیل‌گر ارشد بانک میتسوبیشی گفت: در حالی که بیشتر ارزهای مهم جهانی امروز دارای نوسانات بسیار محدودی بودند به نظر می‌رسد روند معاملات پوند نشان‌دهنده افزایش حس نااطمینانی به چگونگی برگزیت خواهد بود.

شانس پیروزی بوریس جانسون برای در اختیار گرفتن منصب نخست وزیری پس از آن افزایش یافته است که وزیر بهداشت انگلیس که یکی از کاندیداهای جایگزینی ترزا می، نخست وزیر مستعفی انگلیس بود اعلام کرد از بوریس جانسون حمایت خواهد کرد.

در معاملات سه‌شنبه بازارهای ارزی، هر پوند به 1.2532 دلار عقب نشست که در طول پنج ماه و نیم اخیر بی سابقه بوده است. در روزهای پیش رو ممکن است ارزش پوند بیش از پیش کاهش یابد به ویژه اگر بانک مرکزی انگلیس تصمیم جدیدی در خصوص نرخ بهره در نشست آخر این هفته خود بگیرد.

در برابر سایر ارزهای جهان، هر پوند با 0.29 درصد کاهش به 135.65 ین ژاپن رسید. در برابر دیگر ارزهای مهم اروپایی یعنی فرانک سوئیس و یورو، پوند با عقب نشینی مشابه 0.18 درصدی به ترتیب به ازای 1.2498 فرانک و 1.1152 یورو مبادله شد. عقب نشینی پوند در برابر دلار کانادا و یوان چین نیز هر چند خفیف‌تر از ارزهای اروپایی اما به میزان قابل توجه 0.13 درصد بود تا هر پوند به ازای 1.6789 دلار کانادا و 8.6765 یوان مبادله شود.

پوند تنها در برابر دلار استرالیا پیشروی کرد به گونه‌ای که با 0.2 درصد افزایش به ازای 1.8325 دلار استرالیا مبادله شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان