فایده مصرف ماست برای مردان

پژوهشگران می‌گویند مردان با مصرف دستکم دو بار در هفته ماست تقریبا ۲۰ درصد خطر ابتلا به بیماری سرطان روده را کاهش خواهند داد.

فایده مصرف ماست برای مردان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آفتاب‎نیوز، تحقیقات نشان می‌دهند مردانی که ماست مصرف کرده بودند میزان ابتلای‌شان به آدنوم کم‌تر از مردانی بوده که ماست نمی‌خوردند. آدنوم یا آدنوما (Adenoma) به تومور خوش‌خیم با منشأ بافت غددی گفته می‌شود. آدنوما اصولاً خوش‌خیم است ولی ممکن است بافت تومورال بدخیم نیز باشد. به تومور بدخیم با منشأ بافت غددی آدنوکارسینوم می‌گویند. گاه توده‌های آدنومی بعد از چند سال به کارسینوم مبدل می‌شوند مانند سرطان روده بزرگ.
تیم تحقیق بر روی این پژوهش از مدرسه پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس میسوری اشاره کرده‌اند که مصرف ماست به دلیل تغییر دادن نوع و حجم باکتری روده میزان ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد.
در این بررسی بر روی 32 هزار مرد و 55 هزار زن مطالعات صورت گرفته بود. تمام شرکت‌کنندگان در فاصله سال‌های 1986 تا 2012 میلادی اندوسکوپی روده را انجام داده بودند و رژیم غذایی‌شان بررسی شد از جمله اینکه چه میزان ماست خورده‌اند. در طول مطالعات 26 ساله مشخص شد که حتی خوردن چند قاشق ماست در هفته نیز به مردان برای کاهش ابتلا به سرطان روده کمک می‌کند.
محققان بر این باورند که ماست ممکن است دارای خواص ضدالتهابی باشد که باعث کاهش ناهنجاری در روده شود. البته این موضوع نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان