استاد دانشگاه عربستانی به دلیل انتقاد از ولیعهد سعودی اخراج شد

تهران- ایرنا - دانشگاه ملک خالد عربستانی روز چهارشنبه، یک تن از استادان را به دلیل انتقاد از «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی اخراج کرد.

استاد دانشگاه عربستانی به دلیل انتقاد از ولیعهد سعودی اخراج شد

به گزارش پایگاه خبری " شبکه روسیا الیوم" "عبدالله حامد" سخنگوی دانشگاه ملک خالد عربستان اعلام کرد: به دنبال اقدام یکی از اعضای هیأت علمی این دانشگاه و انتشار توییتی در صفحه اش در انتقاد از عربستان، رهبران و ملت آن، دانشگاه او را فوراً از کار برکنار کرد و کمیته ای برای بازجویی از وی تشکیل شد.

وی افزود: دانشگاه ملک خالد درباره اقدامات مناسب علیه این استاد با طرف‌های امنیتی تماس برقرار کرد.

روسیا الیوم گزارش داد: هرچند رسانه‌های عربستانی هیچ اشاره ای به هویت این استاد نکرده‌اند اما یکی از این رسانه‌ها، تصویری از صفحه توییتری با عنوان "Nawsher khan" منتشر کرد که در آن به شدت از بن سلمان انتقاد شده بود.

براساس این گزارش، شماری از فعالان خشم خود را در مورد این توییت اعلام کردند بطوری که یک نفر از مسئولان سعودی خواست تا اقدامات بازدارندگی علیه این استاد انجام دهند زیرا این فرد افکار سیاسی مخالف خود را منتشر می کند.

در همین راستا و در خصوص حذف مخالفان هیات حاکمه سعودی، "انیس کالامار" گزاشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدامی ها در گزارشی، روز چهارشنبه اعلام کرد: دولت ریاض در قتل جمال قاشچی روزنامه نگار عربستانی مقصر است و تحقیقات انجام شده توسط آنکارا و ریاض استاندارد بین المللی را نداشته است.

وی به صراحت گفت که مسوولیت کشته شدن خاشقچی با دولت عربستان است.

از سوی دیگر و در راستای محدودیت و رصد تحرکات منتقدان سعودی، منابع خبری آگاه عربی چهارشنبه شب فاش کردند که عربستان برای رصد مخالفان، دستگاه های جاسوسی فوق پیشرفته از رژیم صهیونیستی خریده است.

این نخسیتن بار نیست که استاد دانشگاهی به خاطر انتقاد از مقام های ارشد سعودی از کار برکنار می شود، در سپتامبر سال 2017 میلادی و تنها چند ماه بعد از انتصاب «محمد بن سلمان» به سمت ولیعهد عربستان ده‌ها تن از بازرگانان، روحانیون، شاهزادگان، فعالان مدنی و فعالان مدنی زن و علمای این کشور دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

در حالی که این بازداشت‌ها انتقاد مجامع بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و اتحادیه اروپا را در پی داشته است، عربستان همچنان به سرکوب مخالفان و فعالان مدنی و فعالان حقوق زنان ادامه می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان