برای کنترل و شنود منتقدان؛

عربستان تجهیزات جاسوسی از رژیم صهیونیستی می خرد

تهران- ایرنا- منابع آگاه چهارشنبه شب فاش کردند که عربستان سعودی برای رصد مخالفان، دستگاه های جاسوسی فوق پیشرفته از رژیم صهیونیستی وارد می کند.

عربستان تجهیزات جاسوسی از رژیم صهیونیستی می خرد

به گزارش پایگاه خبری"الخلیج انلاین"، به دنبال جریان‌های داخلی و خارجی که دولت عربستان به دلیل سیاست‌هایش در منطقه از سال‌ها پیش با آن دست به گریبان است، دست به دامان رژیم صهیونیستی شده تا با استفاده از فناوری‌های این رژیم بحران‌های روز افزون خود را مهار کند.

قراردادهای نظامی و فناوری وسیله برای نزدیکی و عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی شده است. دولت ریاض تلاش می‌کند، خفقان و سرکوب علیه منتقدان را تشدید و تحرکات آنها را با دقت رصد کند و تا بتواند بر ناتوانی‌های نظامی اش در جنگ خونین یمن سرپوش بگذارد.

برخی منابع آگاه عربی جزئیات قرارداد نظامی جدید عربستان و رژیم صهیونیستی را فاش کردند که در هفته‌های اخیر بصورت مخفیانه، مستقیم و بدون حضور طرف سوم به امضا رسیده است.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، به پایگاه خبری الخلیج انلاین گفته‌اند: دولت سعودی این بار تلاش کرد دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اش به تجهیزات پیشرفته‌ای مجهز شوند تا بتوانند رفت و آمدها و تحرکات شهروندانش در داخل و خارج از این کشور را رصد کنند، همزمان نیز تمامی مکالمات این افراد بوسیله ماهواره‌های شخصی ضبط شود.

براساس گزارش این منابع عربی، برخی از کشورهای عرب و از جمله مصر و امارات از این قرارداد که از آن به قراردادی " پر هزینه" یاد شده است، مطلع بوده‌اند.

این منابع اعلام کردند: اسرائیل به بازار باز برای عربستان تبدیل شده و ریاض مایحتاج نظامی و فناوری خود را از تل آویو تامین می کند.

براساس اعلام این منابع، "این قرارداد اواخر ماه می (اردیبهشت / خرداد) بدون حضور طرف سومی و مستقیماً میان دو طرف به امضا رسید و توافق بر سر جزئیات آن در لندن؛ پایتخت انگلیس انجام گرفت و مقرر شد که این تجهیزات براساس یک برنامه تهیه شده و پس از پرداخت کامل مبلغ آن از سوی عربستان به این کشور تحویل داده شود.

منابع مذکور ارزش این قرارداد را 300 میلیون دلار برآورد کرده‌اند و بر اساس آن، قرار است یکهزار دستگاه فوق پیشرفته شنود در تلفن‌های شخصی برای کنترل تلفن همراه شهروندان در اختیار سعودی‌ها قرار گیرد.

براساس گزارش این منابع، قرار است بخش دوم این قرارداد در ابتدای سال آینده میلادی (2020) انجام شود و حدود 2 هزار دستگاه رصد و شنود بسیار کوچک به ریاض تحویل داده شود.

قرارداد دستگاه‌های شنود میان عربستان و رژیم صهیونیستی نخستین مورد در این خصوص است، چرا که قراردادهای گذشته میان دو طرف با حضور طرف سوم که بیشتر مواقع در آمریکا بود، انجام می شده است.

این منابع در پایان به الخلیج أنلاین گفته‌اند: کلید روابط عربستان و اسرائیل، تبادل همکاری‌های نظامی و فناوری است به همین خاطر دولت اشغالگر بدنبال آن است که تمامی فناوری‌های مدرن و دستگاه‌های نظامی را در بازار کشورهای عربی بفروش برساند و از این طریق علاوه بر سودهای کلان، رفته رفته به این کشورها نزدیک تر شود.

روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر بشدت گسترش یافته است، بویژه این گسترش را در روابط ریاض – تل آویو بوضوح می‌توان مشاهده کرد. نشانه‌های این موضوع در قراردادهای نظامی نمایان است که برجسته‌ترین آن را می‌توان خرید سامانه دفاعی "گنبد آهنین" از رژیم اشغالگر قدس دانست.

روابط عربستان و اسرائیل بهترین روزهای خود را سپری می‌کند، بطوری که "گادی آیزنکوت" رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در گفت و گو با روزنامه سعودی "إیلاف" اخیراً از آمادگی تل آویو برای همکاری امنیتی با ریاض برای مقابله با آنچه "نفوذ ایران" ادعا شده است، خبر داد.

مسئولان سعودی و رژیم صهیونیستی در سال 2018 میلادی در چارچوب عادی سازی روابط دیدارهای مختلفی با یکدیگر داشتند، بطوری که برخی رسانه‌های صهیونیستی در آن زمان فاش کردند که سرلشکر " احمد عسیری" معاون مستعفی سازمان اطلاعات سعودی و سخنگوی پیشین ائتلاف عربی، چندین بار به مناسبت‌های مختلف به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان