امکان تولید تندر ۹۰ با موتور ۲۰۶!

ایرنا: عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: در ۴۰ سال گذشته هرچند موضوع داخلی‌سازی همواره مورد تاکید بوده و پیگیری شده است، اما فقط در قسمت‌های ساده خودرویی توفیق داشته‌ایم؛ داخلی‌سازی باقی‌مانده قطعات نیز هرچند با پیچیدگی‌هایی همراه است، اما قطعا توان کشور را در جنگ اقتصادی بالا می‌برد

امکان تولید تندر 90 با موتور 206!

ایرنا: عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: در 40 سال گذشته هرچند موضوع داخلی‌سازی همواره مورد تاکید بوده و پیگیری شده است، اما فقط در قسمت‌های ساده خودرویی توفیق داشته‌ایم؛ داخلی‌سازی باقی‌مانده قطعات نیز هرچند با پیچیدگی‌هایی همراه است، اما قطعا توان کشور را در جنگ اقتصادی بالا می‌برد. امیر‌حسن کاکایی افزود: بدون شک در شرایط کنونی، ارتقای داخلی‌سازی بهترین کاری است که باید روی آن تمرکز کرد، زیرا بهترین راهکار برای پیروزی در جنگ اقتصادی دست‌کم در بخش خودرو است.


عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: تحریم‌ها سبب شد تا اقدام‌های خوبی را در تعمیق داخلی‌سازی شاهد باشیم؛ اقدام‌هایی که به تدریج افزایش تولید و کاهش وابستگی‌ها به خارج را به دنبال خواهد داشت. کاکایی به مطرح شدن ادامه تولید خودروی ال‌90 با یکی از موتورهای داخلی از سوی یکی از مسوولان ایدرو اشاره کرد و گفت: پارسال مقرر شده بود مونتاژ موتور این خودرو در شرکت مگا موتور آغاز شود، چه آنکه حدود 50 درصد این محصول در داخل کشور امکان تولید دارد.

کاکایی اظهار کرد: در سال‌های گذشته امکانات خوبی برای تولید این خودرو در کشور ایجاد شد و خودروسازان و قطعه‌سازان نیز به سرمایه‌گذاری در این مورد پرداختند. این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: موتور ال‌90 به موتور پژو 206 بسیار نزدیک است و پتانسیل جابه‌جایی با آن را دارد. وی گفت: این قابلیت در چند خودروی دیگر هم مهیاست تا به همین ترتیب به تولید آنها بپردازیم، از جمله اینکه قابلیت تولید موتور جدید پژو نیز وجود دارد. کاکایی بیان کرد: هرچند مشکل اصلی در بخش کامپیوتر خودرو است، اما از نظر مکانیکال توان تولید این موتورها وجود دارد، به‌طوری که می‌توان خودروهای ال‌90 را بدون افت در ظاهر و کیفیت تولید و روانه بازار کرد؛ البته در گیربکس آن مشکلات اندکی وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان