۱۰ پل بزرگ آسیب دیده از سیل لرستان بهسازی یا احداث شد

خرم آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: ۱۰ پل بزرگ بر اثر سیل امسال آسییب جدی دیده یا تخریب شده بود که بهسازی یا احداث شده اند.

10 پل بزرگ آسیب دیده از سیل لرستان بهسازی یا احداث شد

احمد مرادپور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا پل‌هایی همچون بیشه، شاهیوند، سبزوار، چم دیوان، زیودار، دوآب، بابازید و چم‌مهر ساماندهی شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده مسیر تنگ تیر -افرینه -ملاوی را از بستر رودخانه فاصله دهیم و هفت دستگاه تونل احداث کنیم که احداث تونل زمان‌بر و نیازمند اعتبار است.

وی تاکید کرد: تونل‌ها در جایی زده می‌شود که ربطی به روستاها ندارد و خللی را به آن‌ها وارد نمی‌کند و ابتدا یا انتهای روستا هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: بر اثر وقوع سیل در نوروز امسال یکهزار و 200 کیلومتر از جاده‌های استان خسارت دیده که نیمی از این تعداد به طور کامل از بین رفته و اثری از آن باقی نمانده است.

مرادپور اظهار داشت: همچنین بیش از یکهزار دهنه پل‌های استان بر اثر سیل اخیر آسیب جدی دیده‌اند که از این تعداد 206 دهنه پل بطور کامل تخریب شده و باید دوباره احداث شوند.

وی راه‌های ارتباطی را اصلی ترین شریان زندگی بشر دانست و گفت: در سیل اخیر 19 استان کشور برای بازگشایی راههای آسیب دیده از سیل به کمک لرستان آمده و راههای آسیب دیده را بطور موقت ترمیم کردند.

مرادپور تصریح کرد: به طور قطع برای ساخت مجدد راههای تخریبی استان نیازمند کمک‌های ملی هستیم.

خسارت سیل به زیرساخت‌های لرستان 100 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

7269/‏6060

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان