پنتاگون: آمریکا خواهان هیچ تنش نظامی با ایران نیست

تهران- ایرنا- رویترز گزارش داد، وزارت دفاع آمریکا پنتاگون بامداد پنج شنبه اعلام کرد که خواهان هیچ تنش نظامی با ایران نیست.

پنتاگون: آمریکا خواهان هیچ تنش نظامی با ایران نیست

به گزارش رویترز، پنتاگون در عین حال تاکید کرد که اما برای دفاع از منافع آمریکا در منطقه آماده است.

به دنبال سفر نخست وزیر ژاپن به ایران در هفته گذشته دو تانکر نفتی که یکی از آنان متعلق به ژاپن بود با انفجار و آتش سوزی متوقف شدند.

در حالی که تا کنون علت انفجار و آتش سوزی تانکرهای نفتی مشخص نشده است اما دولت آمریکا ایران را به عامل اصلی این انفجارات می‌داند.

ایران تا کنون هرگونه نقش در آتش سوزی تانکرهای نفتی را تکذیب کرده است.

ادعای ترامپ مبنی بر دست داشتن ایران در حادثه حمله خرابکارانه دو فروند نفت‌کش در دریای عمان در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از مقامات و شخصیت‌های خارجی اتهامات مطرح شده در این خصوص علیه ایران را زیر سوال برده‌اند.

در همین پیوند؛ وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ از ادعای آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به دو نفت‌کش در دریای عمان قانع نشدند و خواستار تحقیقات مستقل سازمان ملل در ارتباط با این مسئله شدند.

دو فروند نفت‌کش در دریای عمان روز پنجشنبه 23 خرداد هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

نخستین شناور ساعت 8 و 50 دقیقه صبح پنجشنبه در فاصله 25 مایلی بندر جاسک ایران دچار حادثه شد و یک ساعت بعد، نفت‌کش دوم در فاصله 28 مایلی این بندر دچار حریق شد یکی از کشتی‌ها از قطر عازم تایوان و کشتی دوم از عربستان سعودی راهی سنگاپور بود.

بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان سیاسی و نظامی امکان دخالت نظامیان آمریکایی، سعودی و صهیونیستی را در این حادثه منتفی ندانسته و عنوان می‌کنند که این کشورها برای تشدید اوضاع و بهره برداری از آن، انگیزه لازم را دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان