رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان تهران خبر داد

مجتمع دادسرای نظامی به زودی در جنوب شرق تهران راه‌اندازی می‌شود

حجت الاسلام فراتی از راه‌اندازی مجتمع دادسرای نظامی برای دسترسی بهتر مردم در جنوب شرق تهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مجتمع دادسرای نظامی به زودی در جنوب شرق تهران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی فراتی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در این سال‌ها چه اقداماتی برای پیشگیری از وقوع جرم انجام داده است؟ با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله بهشتی و بیان چند خاطره از نظم و قانونمندی این شهید اظهار کرد: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح نخستین تشکیلات در نیرو‌های مسلح و در قوه قضائیه بوده که درباره پیشگیری از وقوع جرم اقدام کرده است.

وی گفت: نخستین همایش پیشگیری از وقوع جرم با مدیریت سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در سال 71 در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برگزار شد و بعد از آن چهار برنامه پنج ساله سیستماتیک با حضور همه فرماندهان استانی و کشوری این سازمان در بحث پیشگیری از وقوع جرم اجرایی شد.

حجت الاسلام فراتی افزود: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در سی سال گذشته در بحث پیشگیری از وقوع جرم بسیار موفق بوده است و در این خصوص همه فرماندهان نیرو‌های مسلح همکاری کردند و اگر قرار باشد پیشگیری از وقوع جرم جایی جواب دهد در همین نیرو‌های مسلح است، چرا که از نظم و سلسله مراتب دقیقی برخوردار است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برای دسترسی هر چه بهتر مردم استان به دادسرا‌های نظامی چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: استان تهران وضع خاص خود را دارد و دورترین شهر استان با شهر تهران فاصله چندانی ندارد، اما ما در برخی استان‌ها شاهدیم که مثلاً آخرین شهر استان با مرکز استان حدود 300 کیلومتر فاصله دارد.

حجت الاسلام فراتی افزود: دورترین شهر استان از شهر تهران، فیروزکوه یا دماوند است که ما خوشبختانه پرونده چندانی از تخلف نیرو‌های مسلح در آن مناطق نداریم، اما به جهت این که دسترسی مردم آسان‌تر شود چندی پیش در جنوب غرب استان در شهریار مجتمع قضایی و دادسرای نظامی تأسیس شد و بنا داریم در آینده‌ای نزدیک چنین مجتمعی را در پاکدشت یا ورامین راه اندازی کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه اقداماتی صورت گرفته است تا محیط سربازخانه‌ها و پادگان‌ها از جهت مصرف دخانیات کاملاً پاک شود؟ گفت: ما از سال 60 تاکنون در این خصوص آمار‌های افزایشی یا کاهشی داشته ایم و سالی یک بار این بحث در سازمان قضایی و دادستان‌ها مطرح می‌شود.

­رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان تهران افزود: حداقل 4 برنامه 5 ساله برای پیشگیری از وقوع جرم در این سازمان اجرا شده است و در خصوص بحث آلودگی مناطق نظامی به مواد مخدر بیش از همه خود نیرو‌های مسلح حساس هستند.

حجت الاسلام فراتی گفت: امکان اینکه سربازی بتواند با سیگار وارد پادگان شود بسیار سخت است چرا که بازرسی‌های دقیقی صورت می‌گیرد و فرماندهان نیرو‌های مسلح همیشه گلایه دارند که ما داریم جور آلودگی‌های خارج از پادگان‌ها را تحمل می‌کنیم، به این ترتیب که سربازی پیش از آغاز خدمت سربازی یا در دوران مرخصی دچار آلودگی مصرف مواد است که برخی مواقع آن را از بیرون به داخل پادگان منتقل می‌کند و باعث دردسر می‌شود.

وی افزود: معمولاً آلودگی‌ها از داخل پادگان به بیرون نمی‌رود و اگر هم موردی باشد بسیار کم است و سربازان سالم در دوران سربازی گرفتار مصرف مواد مخدر نمی‌شوند.

­رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان تهران درباره برنامه‌های هفته قوه قضائیه هم گفت: از دو هفته پیش در این خصوص برنامه ریزی کردیم و قرار شد در همه ارگان‌های نیرو‌های مسلح حضور پیدا کنیم.

حجت الاسلام فراتی، سرکشی از چندین زندان و حضور در بازداشتگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد و گفت: یکشنبه هفته آینده جلسه‌ای با وکلا خواهیم داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان