نمایندگان آذربایجان غربی در کارگروه اشتغال استان چه گفتند؟

ارومیه- ایرنا- دومین جلسه کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان غربی امروز / پنجشنبه ۳۰ خرداد / با حضور «محمد امید» معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری و نمایندگان مردم سلماس، ارومیه، پیرانشهر و سردشت برگزار شد.

نمایندگان آذربایجان غربی در کارگروه اشتغال استان چه گفتند؟

این جلسه به ریاست محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی برگزار شد و پس از دولتمردان، نوبت به نمایندگان مجلس رسید که در ارتباط با توسعه روستایی و ایجاد اشتغال برای روستاییان صحبت کنند.

نماینده مردم ارومیه روز پنج شنبه در این جلسه گفت: بخش‌های طرح هادی روستایی، مسیرهای ارتباطی و نوسازی و تمعیر مدارس در آذربایجان غربی نیازمند توجه و رسیدگی مسئولان کشوری برای تأمین اعتبار و بهسازی است.

روح الله حضرت پور افزود: تسهیل در پرداخت تسهیلات روستایی از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

وی بیان کرد: مسئولان کشوری در بخش تخصیص اعتبارات به این استان ظرفیت‌ها و تناسب جمعیتی آن را مد نظر قرار داده و بر این اساس بودجه مناسبی را به آذربایجان غربی خصوصاً در بخش توسعه روستاها اختصاص دهند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: اکثر ما که برای روستاییان تصمیم می‌گیریم اما روستایی نیستیم و با این امسئله نمی‌شود در این مناطق تحول ایجاد کرد.

شهروز برزگر ادامه داد: اجرای طرح هادی در روستاهای ما مشکل دارد و باید یک واحد روستایی ویژه ای برای این امر تعریف شود.

وی با اشاره به اینکه ما فقط کارها را به هم حواله می‌کنیم، بیان کرد: باید مشخص شود که از 1.5 میلیارد دلار اختصاص داده شده برای توسعه مناطق روستایی چه مقدار در روستاها هزینه شده است.

وی تاکید کرد: باید برنامه‌ای وجود داشته باشد تا روستایی در روستا بماند و تثبیت جمعیت روستایی در روستاها و جلوگیری از مهاجرت مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: عمده دلیل مهاجرت روستاییان به شهر وجود مشکلات زیرساختی است.

رسول خضری ادامه داد: باید با تکریم روستاییان و فراهم کردن امکانات زیرساختی از مهاجرت آنان جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: آمایش سرزمین و آموزش از جمله مسائلی است که باید مورد توجه مدیران و مسئولان قرار گیرد تا زمینه پیشرفت و توسعه استان فراهم شود.

وی از مدیران استانی خواست تا ارتباط خود را با مدیران شهرستانی حفظ کنند و زمنیه توسعه استان را فراهم کنند.

دومین جلسه کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان غربی امروز / پنجشنبه 30 خرداد / با حضور «محمد امید» معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری برگزار شد.

2 هزار و 955 آبادی در آذربایجان غربی وجود دارد که 2 هزار و 176 روستای بالای 20 خانوار است؛ 72 درصد روستاهای آذربایجان غربی کمتر از 100 خانوار جمعیت دارد و 95 درصد روستاهای این منطقه توسط دهیاری‌ها مدیریت می‌شود.

9918/‏3072

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان