وزیر راه و شهرسازی:

مناقصه قطعه دوم راه آهن همدان - ملایر به زودی برگزار می شود

همدان- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: طی هفته های آینده قطعه دوم راه آهن همدان - ملایر به مناقصه می رود و پیمانکار آن مشخص می شود.

مناقصه قطعه دوم راه آهن همدان - ملایر به زودی برگزار می شود

محمد اسلامی روز پنجشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی محور ملایر - آورزمان به نهاوند اظهار داشت: قطعه دوم طرح راه آهن همدان - ملایر هم اکنون در دستور کار است و امیدواریم هر چه سریع‌تر با تعیین پیمانکار عملیات باقیمانده مسیر آغاز شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای مسیر ریلی همدان - ملایر شاهد راه میان بُر برای دسترسی بهتر مردم به مقصد باشیم و برای مردم این استان دارای برکت باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه وظیفه ما ایجاد جاده‌هایی ایمن است تا مردم بتوانند سفرهای ایمنی داشته باشند ادامه داد: چهار خطه محور سامن - بروجرد و ملایر - آورزمان برای ما اولویت دارد و تکمیل آن مهم است.

اسلامی بیان کرد: با مشارکت استانداری همدان و استفاده از منابع استانی و منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی تلاش داریم اعتبار مورد نیاز محور سامن - بروجرد که ردیف مصوب ندارد را تأمین کنیم و شاهد این باشیم که همدان جزو استان‌های پیشرو کشور باشد که تمامی جاده‌های آن بزرگراهی است.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز در این آئین ضمن تاکید بر تکمیل محور سامن - بروجرد و تخصیص اعتبار مورد نیاز برای محور ملایر - توره و ملایر - آورزمان گفت: در سیلاب اخیر مشکلاتی زیادی برای این شهرستان ایجاد شد که به شدت نیازمند تخصیص ماشین آلات و تجهیزات است.

قدرت الله ولدی تاکید کرد: ملایر در احداث و تکمیل چند زیرگذر در حوزه شهرک صنعتی جوکار و و راهدارخانه آورزمان نیازمند تخصیص اعتبارات است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین محور ملایر - آورزمان را یکی از نقاط پرحادثه و پرتردد استان و کشور دانست و از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد نسبت به تملک اراضی در محدوده این مسیر اعتباری در نظر گرفته شود.

محمد کاظمی با بیان اینکه از سهم نمایندگان ملایر 40 میلیارد ریال برای تملک این محور اختصاص یافته است ادامه داد: تملک اراضی در محدوده این محور حداقل به 50 تا 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز ندارد و چنانچه اعتباری برای تملک در نظر گرفته نشود، معارض پیدا می‌کند.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین بیان کرد: 500 میلیارد ریال برای اجرای 22 کیلومتر از چهارخطه محور ملایر _ آورزمان اختصاص پیدا کرده که برای تملک نیز نیازمند اعتبار است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد: نسبت به پاسخگویی به پنج مورد از مطالبات مهم این شهرستان که در پنج نامه به صورت مکتوب ارائه شد، مانند سایر موارد دلسوزانه اقدام شود.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی چهارخطه محور ملایر - آورزمان به طول 22 کیلومتر با اعتبار 540 میلیارد ریال روز پنجشنبه با حضور «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

7528/2090

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان