جشن برداشت انواع محصولات در خراسان جنوبی برگزار می شود

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال متناسب با فصل برداشت هر محصول، جشن شکرگزاری و برداشت در استان برگزار خواهد شد تا حداقل از این طریق ثابت کنیم در کنار کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی هستیم.

جشن برداشت انواع محصولات در خراسان جنوبی برگزار می شود

غلامرضا قوسی روز پنجشنبه در جشن شکرگزاری محصول گندم و توسعه فرهنگ زکات در روستای فیض آباد بخش جلگه ماژان خوسف افزود: بخش کشاورزی 29 درصد مواد خام صنایع کشور را تامی ن می‌کند که اگر تأمین نشود چرخ صنعت هم نخواهد چرخید.

وی ادامه داد: بایستی ابتدا چرخ توسعه بخش کشاورزی بچرخد تا توسعه صورت بگیرد و از این طریق سایر صنعت‌ها به حرکت در بیاید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: قبل از انقلاب محصولاتی از جمله گندم، مرغ، تخم مرغ، میوه جات و سایر از کشورهای خارج تامی ن می‌شد اما امروز به همت زحمات کشاورزان و باغداران ضریب خودکفایی به بالای 75 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی توانست تحریم‌ها را در شرایط جنگ اقتصادی دور بزند یادآور شد: وظیفه داریم امکانات، زیرساخت‌ها و زیربناهای لازم را برای کشاورزان فراهم کنیم.

قوسی گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری کردند که فرمودند، مساله اساسی و مهمی که تمام مشکلات کشور را حل می‌کند موضوع رونق اقتصادی است.

وی ادامه داد: به گفته مقام معظم رهبری کلید رونق اقتصادی، رونق تولید است که بخش کشاورزی و سایر بخش‌های اقتصادی در این زمینه کمک کننده هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: معظم له اقتدار و آبروی مملکت را در خودکفایی دانستند و فرمودند، عاقلانه این است که در محصولات به ویژه نیازهای اساسی خودکفا شویم.

وی عنوان کرد: رهبری همچنین در بیانات خود تاکید کردند بایستی مسئولان، تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی برنامه ریزی کرده و تدابیری بیاندیشند تا حداقل در نیازهای اساسی و غذایی خودکفا شویم.

قوسی یادآور شد: در خراسان جنوبی تلاش، همت، همدلی و همفکری در مسئولان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی وجود دارد لذا با وجود اینکه استان 20 سال درگیر خشکسالی بود اما پارسال 14 تولیدکننده برتر از استان در سطح ملی نمونه معرفی شدند.

وی گفت: این در حالیست که برخی استان‌ها که دارای وضعیت آب و هوای خوب، بارندگی‌های مناسب، ادوات و ابزارالات فراوان در بخش کشاورزی هستند شاید نتوانستند حتی یک تولیدکننده نمونه ملی داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه بخش کشاورزی در شرایط تحریم بهترین موفقیت را داشته است اظهار داشت: همچنین این بخش تراز تجاری اقتصادی کشور را مثبت کرد این بخش هم تأمین کننده امنیت و هم سلامت غذایی است.

وی با بیان اینکه همه ما به دسترنج تولید کنندگان و کشاورزان نیاز داریم عنوان کرد: کار کردن در این بخش بسیار سخت است لذا بایستی حداقل با برگزاری جشن‌های شکرگزاری محصولات کشاورزی، ثابت کنیم در کنار کشاورزان هستیم.

7557* 6054

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان