دبیرکل پیشین کمیسیون همکاری های دیپلماتیک چین؛

گردشگری، باعث شناخت بیشتر مردم و ایران چین از یکدیگر می شود

پکن- ایرنا- دبیرکل پیشین کمیسیون همکاری های دیپلماتیک چین اظهار کرد که توسعه و تقویت روابط چین و ایران در بعد گردشگری، باعث شناخت بیشتر مردم دو کشور از یکدیگر می شود.

گردشگری، باعث شناخت بیشتر مردم و ایران چین از یکدیگر می شود

"سونگ رونگ هوا" روز پنجشنبه در اجلاس بین المللی ترویج فرهنگ گردشگری در پکن که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور برگزار شد افزود: ظرفیت هایی که در حوزه گردشگری وجود دارد در سایر حوزه های اقتصادی نیست بنابراین باید از فرصت هایی که در این حوزه وجود دارد استفاده کرد.
وی از صنعت گردشگری به عنوان یکی از صنایع روبه رشد در جهان نام برد که پذیرای سرمایه گذاری های زیادی است.
سونگ تصریح کرد: چین به عنوان کشوری که سالانه بیش از 100 میلیون نفر آن به خارج از کشور سفر می کنند در حوزه گردشگری سرمایه گذاری های هنگفتی انجام داده است.
دبیرکل پیشین کمیسیون همکاری های دیپلماتیک چین با بیان اینکه مشتاق سفر به ایران است اظهار کرد ایران برای توریست های چینی جذابیت های فراوانی دارد.
معاون موسسه مطالعات گردشگری چین هم در این نشست میزان سفر به خارج از کشور را تابعی از شرایط مختلف از جمله سطح درامد، پتانسیل های گردشگری و جذابیت های کشور مقصد عنوان کرد و افزود: ایران یکی از کشورهایی است که می تواند با برنامه ریزی بیشتر، سهمی از گردشگران چینی را به خود جذب کند.
"لی شنگ گوان" افزود: ایران می تواند با ارایه اطلاعات بیشتری از ظرفیت ها و توانمندی های گردشگری خود، گردشگران بیشتری جذب کند.
در چهارمین اجلاس بین المللی ترویج فرهنگ گردشگری که امروز پنجشنبه با حضور سفرا و شرکت‌های خارجی مقیم چین در هتل «جین مائو» پکن برگزار شد آژانس‌ها و شرکت‌های توریستی چین آخرین برنامه‌های خود برای جدب گردشگر و توریست را برای شرکت کنندگان ارائه کردند.
سفرای جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، جمهوری آذربایجان، زیمبابوه، مالاوی، لهستان و تونس در چین و نمایندگان شرکت‌های توریستی و گردشگری فرانسه و آلمان از جمله شرکت کنندگان در این همایش بودند.
سالانه بیش از 120 میلیون شهروند چینی به عنوان گردشگر به خارج از کشور می روند و بیشتر از 85 میلیون توریست نیز سالانه به این کشور سفر می‌کنند.
بر اساس آمار، سالانه بین 112 تا 115 هزار ایرانی به چین سفر کرده‌اند در مقابل حدود 100 هزار چینی نیز به ایران سفر می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان