مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله محقق کابلی در یزد برگزار شد

یزد - ایرنا - مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله قربانعلی محقق کابلی از مراجع تقلید شیعیان افغانستان امروز پنجشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ، تعدادی از قشرهای مختلف مردم و مسئولان محلی در مسجد روضه محمدیه ( حظیره) این شهر برگزار شد.

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله محقق کابلی در یزد برگزار شد

یکی از روحانیون یزد در این مراسم گفت: مرحوم کابلی از جمله مراجع عالیقدری بود که سال‌های متمادی در تربیت و هدایت مردم و شیعیان افغانستان خدمات زیادی از خود نشان داد.

حجت الاسلام سید محمد میررحیمی افزود: بزرگداشت علمای برجسته و خادمان دلسوز وظیفه دینی است که مردم همواره قدرشناس آنها هستند.

این مراسم با حضور آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، روحانیان و مردم همیشه در صحنه یزد و تعدادی از شیعیان افغانستان مقیم یزد برگزار شد.

آیت الله محقق کابلی پس از سال‌ها خدمت به اسلام و مسلمانان در 21 خرداد ماه 1398 زندگانی را وداع گفت و به لقاءالله پیوست.

وی هشتم جوزا (خردادماه) سال 1307 هجری شمسی در روستایی واقع در ولایت پروان موسوم به «ترکمن» در شمال غرب کابل در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود.

آیت‌الله محقق کابلی از سن هفت سالگی به فراگیری علوم دینی پرداخت و پس از طی مراحل مقدماتی در کابل به دلیل اشتیاقی که به علوم اسلامی داشت به حوزه علمیه «نجف» در عراق رفت و در آنجا از محضر اساتید نامی و برجسته حوزه علمیه نجف از جمله آیت الله «سیدعبدالعلی سبزواری»، آیت الله «شیخ کاظم تبریزی»، آیت الله سید «عبدالحسین رشتی»، آیت الله شیخ «محمدتقی آل‌رازی»، کسب فیض کرد.

وی از حضور اساتید بزرگ دیگر نیز مانند مرحوم «شیخ صدرا»، «ملا هادی سبزواری» و «شیخ عباس قوچانی» نیز بهره مند شد و مدتی در دروس حضرت امام «خمینی» (ره) شرکت کرد.

آیت الله محقق کابلی در دروس خارج اصول «شیخ محمد باقر زنجانی»، آیت‌الله «خوئی»، آیت‌الله «حکیم»، آیت‌الله «سید حسین حمامی» و آیت‌الله شیخ «حسین حلی» نیز شرکت کرده است.

وی پس از سال‌ها خدمت در عراق، افغانستان و جمهوری اسلامی به شیعیان نهایتاً در شهر قم در سن 91 سالگی چشم از جهان فروبست.

7536/‏‬ 2047/‏

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان