دریاچه ارومیه بار دیگر سوژه عکاسان می شود

ارومیه- ایرنا- شهردار ارومیه گفت: دریاچه ارومیه، نگین آبی آذربایجان سوژه عکاسان کشوری و استانی می شود.

دریاچه ارومیه بار دیگر سوژه عکاسان می شود

محمد حضرت پور روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تور عکاسی در قالب نخستین جشنواره ملی عکس دریاچه ارومیه به مدت سه روز و در قالب 2 تیم با حضور عکاسان مطرح استانی و کشوری برگزار می شود.

وی اظهار داشت: عکاسان حاضر در تور از بین افرادی که پس از انتشار فراخوان جشنواره، رزومه و درخواست شرکت در تور را به دبیرخانه نخستین جشنواره عکس دریاچه ارومیه ارسال کرده بودند، انتخاب شده اند.

وی اضافه کرد: شناساندن ظرفیت های گردشگری و اطلاع رسانی در خصوص احیای دریاچه برای جذب گردشگر از اهداف این تور عکاسی و جشنواره است.

وی با اشاره به برگزاری این تور از از 31 خرداد آغاز و تا دوم تیرماه، ادامه داد: عکس های منتخب این تور در نمایشگاهی در شهر ارومیه به معرض دید مردم گذاشته می شود.

دریاچه ارومیه در قالب طرح‌های ستاد احیا قرار است ظرف مدت 10 سال / از 1394/ به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه 1380 شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال 2015 میلادی حدود 80 درصد از مساحت آن خشک شد.

همه کارشناسان داخلی و خارجی بر این عقیده هستند که مشارکت جوامع محلی در کنار اجرای طرح‌های مختلف، نقش مهمی در احیای نگین آبی آذربایجان دارد.

8137/‏3072

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان