مرز شلمچه با توسعه زیر ساخت ها برای تردد زائران اربعین آماده می شود

آبادان – ایرنا – سرپرست فرمانداری خرمشهر با بیان اینکه با حذف روادید سفر به عراق پیش بینی شده شمار زائران اربعین امسال افزایش چشمگیری داشته باشد گفت: در این راستا مرز شلمچه با توسعه زیر ساخت ها برای تردد زائران اربعین آماده می شود.

مرز شلمچه با توسعه زیر ساخت ها برای تردد زائران اربعین آماده می شود

کورش مودت روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بازدید روز گذشته سردار محسن فتحی زاده معاون هماهنگ کننده ناجا از زیرساخت‌های مرز شلمچه اظهار داشت: تلاش دستگاه‌های خدمات رسان برای فراهم کردن زیر ساخت‌ها و خدمت رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی امسال باید مضاعف شود.

وی فراهم کردن زیرساخت‌ها در مرز شلمچه را ضروری خواند و گفت: ساماندهی مواکب خدمات رسان، پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، حمل و نقل و سایر خدمات به زائران اربعین حسینی در حال بررسی است.

مودت ادامه داد: در این راستا تمام نواقص و کمبودهای زیرساختی در مرز شلمچه رصد شده و به زودی از سوی دستگاه‌های خدمات رسان رفع خواهد شد.

وی همچنین به ساماندهی کریدور ویژه تردد اتباع خارجی در گذرگاه مرزی شلمچه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مرز شلمچه مرز انحصاری برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین تعیین شده جدا سازی مسیر تردد اتباع خارجی برای عزیمت به کربلای معلا جزو مصوبات نشست اخیر با فرماندهان نیروی انتظامی بوده است.

مودت برقراری امنیت در مرز شلمچه را مهم بیان کرد و گفت: در جلسه ستاد اربعین در پایانه مسافری شلمچه تأمین امنیت زائران اربعین و تعیین مکان استقرار نیروهای انتظامی و نظامی مورد ارزیابی قرار گرفت.

در اربعین سال گذشته بیش از 396 هزار 672 زائر ایرانی و 138 هزار و 470 زائر اتباع خارجی از مرز شلمچه برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی به کربلا معلا عزیمت کردند.

در سال گذشته 14 گیت گذرنامه برای عبور زائران اتباع خارجی در پایانه مرزی شلمچه اختصاص داده شده بود.

مرز شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر و 20 کیلومتری شهر بصره عراق قرار دارد.

6068/7100

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان