رئیس میراث فرهنگی شاهرود:

نخستین فروشگاه دولتی صنایع دستی در شاهرود آغاز به کار کرد

شاهرود- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: نخستین فروشگاه دولتی صنایع دستی این شهرستان با هدف رفع دغدغه هنرمندان برای تولید، بسته بندی، عرضه و بازاریابی آغاز به کار کرد.

نخستین فروشگاه دولتی صنایع دستی در شاهرود آغاز به کار کرد

حمیدرضا حسنی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه برای آماده سازی و تجهیز فضای نمایشگاه حدود چهار میلیارد ریال هزینه شده، افزود: با توجه به فعالیت هنرمندان در بیش از 42 رشته، این فروشگاه در اختیار حدود 2 هزار هنرمند شهرستان قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه راه اندازی فروشگاه‌های دائمی صنایع دستی موجب رونق این صنعت و افزایش درآمد صنعتگران می‌شود، یادآور شد: در 2 فروشگاه با استفاده از ویترین و مبلمان مناسب نمونه‌های گوناگون صنایع دستی برای فروش به نمایش گذاشته شده است.

حسنی خاطرنشان کرد: بافت گلیم، جاجیم و دست بافته‌های سنتی، نمدمالی، معرق و منبت کاری، ویترای، قلم زنی، مسگری و سوزن دوزی از جمله دیگر تولیدات صنعتگران شاهرودی است که در این فروشگاه برای فروش گذاشته شده است.

وی، راه اندازی فروشگاه صنایع دستی را یکی از اهداف اداره میراث فرهنگی شاهرود عنوان کرد و افزود: در همین راستا در هفته میراث فرهنگی یک فروشگاه دولتی در شاهرود و یک فروشگاه صنایع دستی هم در بسطام از سوی بخش خصوصی افتتاح شده است.

از مجموع بیش از 2 هزار صنعتگر شاهرودی حدود یکهزار و 500 هنرمند از بانوان در 42 رشته مانند نمدمالی، نقش اندازی، بافت گلیم و دست بافته‌های سنتی، سفال و سرامیک، قلم زنی مس و رشته‌های دیگر فعالیت دارند.

7359/6103

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان