درپی نقض حریم هوایی ایران صورت گرفت؛

ابلاغ اعتراض شدید تهران به حافظ منافع امریکا در ایران

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در تماس با سفیر سوئیس در تهران اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به دولت آمریکا به خاطر تعرض به حریم هوایی کشورمان را به وی ابلاغ کرد.

ابلاغ اعتراض شدید تهران به حافظ منافع امریکا در ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی ورود غیرقانونی یک فروند پهپاد آمریکایی به حریم هوایی ایران که با برخورد سریع نیروی ضدهوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون گردید، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در تماس فوری با سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا، اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به دولت آمریکا به خاطر تعرض به حریم هوایی کشورمان را به وی ابلاغ کرد و گفت: مدارک انکارناپذیری مبنی بر حضور این پهباد در فضای ایران وجود دارد و حتی قطعاتی از لاشه این پهباد در آبهای سرزمینی ایران به دست آمده است.

عراقچی همچنین با اشاره به اینکه این اقدام نیروهای آمریکایی اولین بار نبوده و چند بار پیش از نیز اتفاق افتاده است خواهان احترام نیروهای آمریکایی به حریم هوایی و دریایی ایران و رعایت کامل مقررات بین المللی گردید.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید دوباره بر اینکه ایران خواهان جنگ و درگیری در منطقه خلیج فارس نیست، نسبت به هر گونه اقدام نسنجیده نیروهای آمریکایی در منطقه هشدار داد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از آب و خاک خود قاطعانه عمل می کند و لحظه ای درنگ نخواهد کرد.

سفیر سوئیس هم گفت: مراتب را بلافاصله به دولت آمریکا منتقل خواهد کرد.

‌از سفیر سوئیس همچنین خواسته شد تا صبح فردا با حضور در وزارت امور خارجه در جریان جزئیات بیشتر این حادثه قرار گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان