جهانیان علیه ایران متحد خواهند شد؟

نتانیاهو جهانیان را فراخواند در حمایت از آمریکا، علیه ایران متحد شوند.

جهانیان علیه ایران متحد خواهند شد؟

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از جامعه بین‌المللی خواست در مقابله با «تجاوز ایرانی» متحد شوند که به گفته وی در 24 ساعت گذشته شدت گرفته است.

دفتر مطبوعاتی نتانیاهو سخنان وی را منتشر کرده است که گفت:« طی 24 ساعت گذشته، ایران تجاوز خود علیه ایالات متحده و جامعه جهانی را شدت بخشیده است. من آن کشورهایی را که خواهان صلح و امنیت هستند به حمایت از آمریکا و تلاش آن کشور در جهت مقابله با تجاوز ایران فرا می خوانم».

نخستین ساعات بامداد امروز 20 ژوئن، یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبه‌روی کوه‌مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

دیرتر فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد که سامانه دفاع ضد موشکی ایران پهپاد آمریکایی را بر فراز آبهای تنگه هرمز و فضای هوایی بین‌المللی هدف قرار داده است.

بر سر موقعیت جغرافیایی این پهپاد بین دو طرف اختلاف نظر وجود دارد.ایران می‌گوید که این پهپاد به حریم هوایی کشور تجاوز کرده و به همین دلیل هدف حمله قرار گرفته است. اما ارتش آمریکا می‌گوید که این پهپاد وارد حریم هوایی ایران نشده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به این موضع گفت:«برای من سخت است که باور کنم این اتفاق عمدا رخ داده است.من احساس می‌کنم که این قضیه اقدامی اشتباه بوده که نباید رخ می داد».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان