تزریق چربی به سینه؛ مزایا و معایب، روش انجام و مراقبت‌های لازم

تزریق چربی به سینه یکی از روش‌های بزرگ کردن سینه برای خانم ها است. در این روش، چربی از بدن فرد گرفته شده و پس از پالایش، به سینه تزریق خواهد شد.

تزریق چربی به سینه
ستاره ؛ سرویس آرایش و زیبایی - 
داشتن سینه‌های جذاب، بزرگ و با فرم ایده آل آرزوی بسیاری از بانوان است. تزریق چربی یا پیوند چربی از روش‌های بزرگتر شدن سینه بدون عمل جراحی به شمار می‌آید و سعی در بزرگ سازی و فرم دهی به سینه دارد. در این مطلب قصد داریم درباره تزریق چربی به سینه به طور مفصل صحبت کنیم.

 در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع دلخواه خود برسید.


تزریق چربی به سینه چیست

تزریق چربی مانند جراحی سینه، یکی از عمل‌های زیبایی در میان خانم‌ها برای بزرگ کردن سینه است. در این روش چربی گرفته شده از بدن فرد بعد از پالایش، به تنهایی یا پس از ترکیب با پلاکت غلیظ شده و به سینه فرد تزریق می‌شود.


کاندیداهای مناسب

تزریق چربی مناسب کسانی است که برای فرم دهی و بزرگتر کردن سینه‌های خود، تمایلی به عمل‌های جراحی مانند پروتز سینه و ... ندارند. افرادی که این روش را برای زیبایی سینه‌های خود انتخاب می‌کنند می‌بایست از ذخیره کافی چربی در بدن خود برخوردار باشند و دارای یکی از ویژگی‌های زیر باشند
  1.  افرادی که اندازه سینه آن‌ها بسیار کوچک یا متوسط است
  2. افرادی که عدم تقارن سینه دارند
  3. افرادی که دارای سینه‌های کم حجم و خالی هستند


مزایای بزرگ کردن سینه با تزریق چربی

  1. استفاده از مواد طبیعی برای بزرگتر شدن سینه و در نتیجه عدم ایجاد آلرژی
  2. عدم بروز مشکلاتی مانند پاره شدن پروتز
  3. باقی نماندن جای زخم و اسکار نسبت به عمل پروتز سینه بر روی بدن
  4. بزرگتر شدن و خوش فرم شدن سینه‌ها
  5. قرینه سازی سینه‌ها
  6. حفظ حالت طبیعی شکل سینه‌ها نسبت به روش‌های دیگر
  7. سرپایی بودن و عدم نیاز به بستری شدن
  8. دوره ریکاوری سریع


عوارض تزریق چربی

عوارض این روش به دلیل طبیعی بودن مواد تزریقی بسیار محدود است، اما این احتمال وجود دارد که برخی عوارض جانبی را به همراه داشته باشد. توجه داشته باشید اگر تزریق در مراکز مجاز و توسط پزشک با تجربه و ماهر انجام شود، جای هیچ گونه نگرانی نخواهد بود. در صورت عدم مراجعه به متخصصین، عوارض تزریق چربی شامل موارد زیر است:

  • ناهمواری در سینه
  • عدم تقارن سینه‌ها
  • آمبولی چربی به ندرت
  • عفونت در محل تزریق
  • کلسیفیکاسیون چربی در سینه (این عارضه سبب سخت و ناصاف شدن سینه می‌شود) 


ماندگاری تزریق چربی به سینه

به طور کلی تزریق چربی از روش‌های موقت برای زیبا سازی سینه خانم‌ها به شمار می‌آید. مهم‌ترین مسئله‌ای که در دوام بیشتر چربی دخیل است، روش‌ استفاده شده برای آماده سازی و تزریق چربی خواهد بود. هنگام تزریق، مقداری چربی توسط بدن جذب شده و مقداری از آن نیز از بین می‌رود. با این حال اثرات تزریق چربی در سینه تا چندین سال باقی خواهد ماند.


نکات مهم پیش از تزریق 

  1. داشتن انتظارات معقول
  2. دارا بودن سلامت جسمانی کامل
  3. دارا بودن میزان حجم کافی چربی

نکته: در تزریق چربی، تنها یک الی دو سایز حجم سینه قابل افزایش است.

تزریق چربی به سینه//

روش تزریق چربی به سینه

روش تزریق چربی شامل سه مرحله استخراج چربی، غنی سازی چربی و در آخر تزریق چربی است.

1. استخراج چربی

چربی مورد نیاز تزریق، از قسمت اهداء کننده (باسن، ران و شکم) با استفاده از نوع خاصی از لیپوساکشن برداشت می‌شود. در این روش برای کاهش درد از بی حسی‌های موضعی استفاده ‌خواهد شد. با استفاده از روش‌های کاملا استریل، یک برش کوچک در این ناحیه ایجاد شده و از طریق این برش، یک کانولای باریک که در سر دیگر آن سوزن قرار دارد برای استخراج چربی وارد بدن فرد می‌شود.

2. غنی سازی چربی

چربی‌های استخراج شده جهت تزریق می‌بایست بعد از استخراج، با استفاده از دستگاه سانتریفیوژ غنی سازی شوند. با این اقدام، سلول‌های چربی از خون و دیگر بافت‌ها جداسازی شده و در نهایت چربی مناسب جهت تزریق حاصل می‌شود.

3. تزریق چربی

بعد از بی حسی موضعی محل تزریق، چربی با استفاده از سر سوزن به درون سینه فرد تزریق می‌شود. عموما در ناحیه‌ تزریق، سر کانولا چندین بار جلو و عقب برده می‌شود. با خارج شدن کانولا، یک خط چربی در بافت طبیعی بر جای می‌ماند که در ناحیه مورد نظر موجب بزرگتر شدن سینه می‌شود. این فرآیند تا مادامی که به نتایج دلخواه دست پیدا کنید قابل تکرار است.


مراقبت‌های بعد از تزریق چربی

1. استفاده از سینه بند

بعد از تزریق چربی طی 2 الی 5 روز، احساس سفتی و درد در ناحیه قفسه سینه امری عادی است. بنابراین طی 6 هفته اول، هر روز و هر شب برای محافظت بیشتر استفاده از سینه بند ضروری خواهد بود.

2. استفاده از کمپرس آب یخ

در این مدت ممکن است سینه‌های شما سفت و حساس به لمس شوند. گرم شدن و خارش نیز از دیگر اثرات این روش است؛ که با استفاده از کمپرس آب یخ می‌توان این علائم را تا حدود زیادی کاهش داد.

توجه: سرگیجه هنگام بلند شدن از صندلی و رخت خواب بعد از تزریق چربی به سینه امری معمولی است که طی چند روز برطرف می‌شود.


حجم تزریق چربی به سینه

حجم چربی قابل تزریق در این روش بسیار محدود است؛ بنابراین نمی‌توان انتظار داشت سینه تا هر سایزی که مد نظرتان است بزرگ شود. مقداری از چربی طی مراحل اول و دوم از بین می‌رود و درصدی از آن نیز توسط بدن جذب می‌شود؛ بنابراین برای حصول اطمینان از نتیجه دریافتی، تزریق در چندین مرحله لازم است. هنگام استفاده از این روش لازم است از هر دو ناحیه برداشت و تزریق مراقبت‌های لازم انجام گیرد.


مقایسه تزریق چربی به سینه با پروتز

تزریق چربی یک روش کنترل شده و غیر تهاجمی برای داشتن سینه‌های بزرگ است. در مقابل این روش، پروتز سینه قرار دارد. در پروتز سینه، با قرار دادن یک ماده خارجی، سینه‌ به هر اندازه و فرمی که مدنظرتان باشد قابل فرم دهی خواهد بود. عمر مفید پروتز‌ها معمولا بین 12 الی 15 سال و حتی بیشتر پیش‌بینی می‌شود. پروتز سینه نتایج رضایت بخش تری را نسبت به تزریق چربی ارائه داده است؛ اما در مقایسه با تزریق چربی دوره نقاهت طولانی تری دارد. برای گذاشتن پروتز نیاز به برش جراحی است؛ بنابراین در این روش جای زخم (اسکار) بر جای می‌ماند. در حالت کلی گذاشتن پروتز یک راه حل بلند مدت و تزریق چربی یک راه حل کوتاه مدت است.


هزینه عمل

به صورت دقیق نمی‌توان قیمت دقیقی را برای تزریق چربی ارائه داد، زیرا هزینه تزریق چربی به عوامل مختلفی بستگی دارد. تخصص پزشک و میزان تزریق مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت تزریق چربی سینه هستند.


فاکتورهای خطرناک

بسیاری از افراد عقیده دارند تزریق چربی به سینه خطرناک است. این موضوع سبب شده استفاده از این روش برای بزرگتر کردن سینه در میان افراد محبوب نباشد. دلیل عدم محبوبیت احتمال ابتلا به سرطان سینه به نظر می‌رسد. این افراد بر این عقیده هستند که ممکن است با تزریق، کلیسیم داخل سینه رسوب کند. رسوب کلسیم نیز اولین و مهم‌ترین علامت سرطان سینه در عکس برداری است؛ بنابراین هنگام مشاهده این نشانه می‌بایست بررسی شود این رسوب به دلیل تزریق چربی بوده یا سرطان سینه.


نتیجه گیری

تزریق چربی یک روش طبیعی و غیر تهاجمی برای حجیم کردن سایز سینه‌ها بوده و در مقایسه با پروتز سینه دارای برتری نسبی است. با این حال تصور نکنید که تنها راه‌های فرم دهی به سینه انجام اینگونه عمل هاست. جالب است بدانید علاوه بر پروتز و تزریق چربی، ماساژ سینه نیز می‌تواند به عنوان یک راه طبیعی و آسان، در فرم دهی سینه‌ها بسیار موثر باشد. تجربه شما از روش‌های مختلف افزایش سایز سینه و یا فرم دهی به سینه چیست؟ سوالات و تجربیاتتان را می‌توانید از طریق بخش "ارسال نظر" با ما و دیگر مخاطبان ستاره درمیان بگذارید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان