برند جنسیس به عنوان زیرشاخهی لوکس هیوندای در بازار آمریکا فعالیت میکند ولی علیرغم خبرسازیهای زیادی که دربارهی آن صورت گرفته هنوز یک کراس اوور یا شاسیبلند را تولید نکرده است. این خودرو اگرچه به دنبال گسترش بازارهای خود است اما فعلاً با بازار اروپا فاصله داشته و احتمالاً برای ورود به این بازار به چیزی بیش از افتتاح چند نمایندگی فروش نیاز خواهد داشت. مدیر بازاریابی هیوندای میگوید هدف اصلی نفوذ به بازار خودروهای لوکس اروپاست. البته او در مصاحبه با اتوموتیونیوز گفته که جنسیس تا ورود به این بازار چند سالی فاصله دارد.
خودروسازان خارجی همواره کار سختی برای رقابت با خودروسازان لوکس آلمانی داشتهاند. حتی شرکتهای لوکس اروپایی همچون مزراتی، آلفارومئو و دی اس نیز با مشکل مواجه شدهاند. اینفینیتی اوایل سال جاری اعلام کرد فروش محصولاتش در قاره سبز را متوقف و روی کشورهای آمریکا و چین تمرکز خواهد نمود. لکسس هم نقش چندانی در این بازار نداشته و هوندا هنوز آکورا را به اروپا نفرستاده و احتمالاً این کار را انجام نخواهد داد.
برای ورود و حضور قوی در این بازار جنسیس باید سرمایهگذاری سنگینی روی بازاریابی و شناخت بازار انجام دهد. این شرکت در حال افتتاح مرکز تجربهی جنسیس در اروپاست تا به این ترتیب مشتریان بالقوه را جذب نماید. اگرچه این حرکتی آینده نگرانه است اما همهچیز در عرض چند سال تغییر میکند و همین موضوع دربارهی جنسیس هم صدق خواهد کرد.
اتوموتیونیوز همچنین با تحلیلگر JATO دینامیک هم مصاحبه کرده و او گفته یکی از راههای حضور جنسیس در قاره اروپا معرفی محصولاتی است که رقبای چندانی در آنجا حضور ندارند. فلیپ مانوز با تسلا و موفقیت مدل 3 اشاره میکند که پرفروشتر از محصولات جگوار و لکسس بوده است. ولوو هم با برند پولستار همین راه را طی میکند.
البته جنسیس در حال آماده کردن GV80 است اما این خودرو تا پایان سال جاری معرفی نخواهد شد و یک کراس اوور هم سبد محصولات را خیلی پربار نمیکند. اگر جنسیس نتواند محصولات جذابتری را عرضه کند احتمالاً از نظر فروش موفق نخواهد بود. مثالهای زیادی وجود دارند که نشان میدهند جنسیس چه راه سختی پیش رو دارد.