خودروهای فرمول ۱ آینده چه شکلی خواهند بود؟!

شاید بهترین دید ما به آینده‌ی مسابقات فرمول ۱ سپتامبر سال پیش و زمانی که راس براون درباره‌ی طراحی خودروهای مسابقه‌ای آینده صحبت کرد رقم خورد.

خودروهای فرمول 1 آینده چه شکلی خواهند بود؟!

شاید بهترین دید ما به آینده‌ی مسابقات فرمول 1 سپتامبر سال پیش و زمانی که راس براون درباره‌ی طراحی خودروهای مسابقه‌ای آینده صحبت کرد رقم خورد.


از آنجایی که موتوراسپورت همیشه بر دو ستون اصلی عملکرد و قوانین تکیه کرده بنابراین خودروهای سال 2021 فرمول 1 با در نظر گرفتن کاهش میزان هوای مزاحم طراحی خواهند شد. این در حالی است که قوانین قبلی روی طراحی خودروهایی با داون فورس بالا تمرکز داشتند و این امر باعث تولید توربولانس بیشتر می‌شد و به همین خاطر سبقت‌گیری راننده‌ها با سختی بیشتری همراه بود.


اما خودروهای آینده‌ی این مسابقات 80 درصد حداکثر داون فورس خود را در هوای توربولانت حفظ خواهند کرد و براون می‌گوید این 80 درصد تخمینی محافظه‌کارانه است.


به همین منوال طراحی خودروهای فرمول 1 بسیار ساده‌تر خواهد شد و در جلو فلاپ های عضلانی‌تر و بال‌هایی دیده خواهد شد که بالای بخش دماغه را نیز در برخواهند گرفت. در نمای عقب نیز شاید فلاپ ها روی چرخ ها بیایند و احتمالاً سیستم DRS نیز حذف خواهد شد.


رندرهایی که مشاهده می‌کنید حداقل برخی از این پیش‌بینی‌ها را مدنظر قرار داده است. بال جلوی این خودروی فرمول 1 آینده به سمت بالا کشیده شده در حال که چرخه‌ای عقب نیز همچنان بدون پوشش باقی مانده‌اند. این خودرو از سیستم HALO برخوردار نبوده و احتمالاً این بخش بهترین هماهنگی را با کلیت طراحی بدنه دارد.


اما کلیت استایل و طراحی خودرو کاملاً آینده نگرانه بوده ولی خیلی تخیلی نیست. فکر می‌کنیم اگر پوشش هالو به این خودرو اضافه شود حتی نسخه‌ی ساده‌تری از خودروی مدنظر راس براون خلق خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان