حراج فراری مسابقه‌ای نیکی لائودا

فراری ۳۱۲T خودروی فرمول یکی است که نیکی لائودای فقید با آن رانندگی کرده و به قهرمانی دست یافته است. لائودا اولین قهرمانی جهان از سه قهرمانی خود را با این ماشین کسب کرده است

حراج فراری مسابقه‌ای نیکی لائودا

فراری 312T خودروی فرمول یکی است که نیکی لائودای فقید با آن رانندگی کرده و به قهرمانی دست یافته است. لائودا اولین قهرمانی جهان از سه قهرمانی خود را با این ماشین کسب کرده است. لائودا در فصل 1975 با 312T به رانندگی پرداخت و قهرمان آن فصل شد. وی در فصل 1975 با این خودرو در گرند پری فرانسه پیروز شد، در گرند پری هلند به جایگاه دوم دست پیدا کرد و در گرند پری آلمان نیز مقام سوم را از آن خود کرد. لائودا همچنین با 312T در آن فصل پنج پل پوزیشن کسب کرد.

حال قرار است این ماشین در ماه آگوست در پبل بیچ به حراج گذاشته شود. البته مشخص نیست که چرا مالک فعلی 312T قصد فروش آن‌را دارد ولی ممکن است به این دلیل باشد که لائودا به‌تازگی از دنیا رفته و احتمالاً ارزش خودروی او افزایش یافته است. این خودروی فرمول یک به پیشرانهٔ قدرتمند و بسیار قابل‌اطمینان 3 لیتری دوازده سیلندر تخت مجهز است که حدود 510 اسب بخار قدرت دارد. گیربکس این ماشین هم که از نوع پنج سرعتهٔ دستی است، به‌منظور تعادل وزن بهتر، بهبود هندلینگ و سرعت بیشتر در پیچ‌ها، به‌صورت عرضی جلوی محور عقب نصب شده و حرف T در نام آن از کلمهٔ Transverse (به معنای عرضی) گرفته شده است.

مالکیت 312T از زمان بازنشستگی تاکنون چند بار تغییر کرده است. این خودرو در ابتدا در دههٔ 80 میلادی توسط یک کلکسیونر فرانسوی خریداری شد و سپس به هلند انتقال پیدا کرد اما از سال 2008 تاکنون در یک مجموعهٔ آمریکایی قرار دارد. 312T در دوران مالکیت مالک فعلی خود به‌طور کامل توسط متخصصان فراری بازسازی شده به‌گونه‌ای که تمام قطعات فنی آن از نو ساخته شده و رنگ‌آمیزی بدنه نیز دوباره صورت گرفته است. 312T در فستیوال پبل بیچ سال 2017 در کلاس خود جایزهٔ سوم را کسب کرد و در تعدادی از رویدادهای خصوصی پیست‌ها با آن رانندگی شده است. برآوردها و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که فراری 312T نیکی لائودا با قیمتی بین 6 تا 8 میلیون دلار به فروش برسد.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان