قبل از خرید جک S۵ بهتر است از این نکات مطلع باشید

رپورتاژ: جک S۵ را می‌توان اولین مدل شاسی‌بلند جک در ایران دانست. در سال ۹۴ طی همکاری بین کرمان موتور و کمپانی جک، این خودرو وارد خط مونتاژ کرمان موتور شد

قبل از خرید جک S5 بهتر است از این نکات مطلع باشید

رپورتاژ: جک S5 را می‌توان اولین مدل شاسی‌بلند جک در ایران دانست. در سال 94 طی همکاری بین کرمان موتور و کمپانی جک، این خودرو وارد خط مونتاژ کرمان موتور شد. این خودرو پس از گذشت تقریباً 9 ماه در سال 95 برای اولین بار به‌طور رسمی وارد بازار شد. مانند تمام نمونه‌های اولیه خودروهای مونتاژی، این خودرو نیز مشکلات بسیاری در سری اول مونتاژ خود داشت. اما رفته‌رفته در گذر زمان و شکایت مشتریان کرمان موتور با ایجاد ارتقاءهایی در مونتاژ این خودرو محبوب خود توانست رضایت مشتریان را تا حدود جلب کند. به همین دلیل نیز مدل‌های جدید این خودرو از تابستان 95 به بعد عملکرد بهتری نسبت به خودروهای دیگر دارند.

جک s5

هرچند این خودرو نسبت به هم رده‌های خود در بازار ایران برتری‌هایی دارد که باعث شده بسیاری از خریداران خرید  جک S5 را نسبت به رقبایش ترجیح دهند. اما با در نظر گرفتن این نکته که هر فرد با توجه به نیازهای خودش در میان خودروهای میان رده گزینه نهایی خود را انتخاب می‌کند، شما نیز بهتر است با دانستن نکات کلیدی قبل از خرید جک S5 نیازها و انتظارات خود را در نظر بگیرید و انتخاب خود را نهایی کنید.

 

نکات کلیدی برای خرید جک5S

  1. یکی از نکاتی که باید قبل از خرید جک S5 دست‌دوم به آن دقت کنید، این است که مدل‌های سال 94 این خودرو تنها دارای گیربکس دستی هستند و در عملکرد نیز ایرادات زیادی دارند، طوری که در مدل‌های جدید آن کرمان موتور تصمیم به رفع مشکلات گیربکس این خودرو گرفته است. بنابراین اگر مدت زیادی در روز پشت فرمان هستید این موضوع می‌تواند برای شما آزاردهنده باشد.
  2. از سال 95 مدل اتوماتیک این خودرو با گیربکس دوکلاچه 6 سرعته به بازار عرضه شد. مدل اتوماتیک جک S5 در سربالایی‌ها و سرعت‌بالا عملکرد بسیار بهتری از مدل دنده‌ای آن را دارد. این گیربکس هرچند ایرادات گیربکس دستی را ندارد، اما از بهترین کیفیت ممکن نیز برخوردار نیست. بنابراین این قطعه اصلی و اساسی در این خودرو نیاز به مراقبت‌های زیادی دارد. سرویس‌های دوره‌ای این خودرو حتماً باید به‌موقع انجام شود. رعایت نکات مربوط به کیفیت سوخت مناسب برای خودرو و نحوه رانندگی در ترافیک نیز تأثیر بسیاری در عملکرد خوب و عمر بالای گیربکس این خودرو خواهد داشت.
  3. یکی از مزایای بسیار خوب این خودرو که باعث شده خرید و فروش جک S5 در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته باشد، پیشرانه توربوشارژ این خودرو است. این پیشرانه مدرن 174 اسب بخار نیرو برای این خودرو تولید می‌کند. بنابراین برای افرادی که در بازار میان رده‌ها به دنبال یک موتور قدرتمند هستند، خرید جک S5 گزینه بسیار مناسبی است. اما نکته‌ای که در این مورد باید رعایت کنید این است که پیشرانه‌های توربوشارژ برای عملکرد خوب و آسیب ندیدن در هر شرایطی به بنزین سوپر نیاز دارند. این موضوع ممکن است هزینه‌های نگهداری از این خودرو را تا حدودی افزایش دهد. بنابراین اگر موتور پرقدرت می‌خواهید باید بهای آن را نیز بپردازید.
  4. هرچند قیمت جک S5 نسبت به S3 حدود 110 میلیون بیشتر است، اما باکمال تعجب در این خودرو آپشن کروز کنترل نه در حالت استاندارد و نه به‌صورت آشپن جداگانه وجود ندارد. این موضوع برای خودرویی باقیمت 310 میلیون تومان یک ضعف بسیار بزرگ است. از طرفی مدل پایین‌تر این برند یعنی S3 این آپشن را به مشتریان ارائه می‌دهد! این نکته باعث شده تا تعدادی از خریداران از خرید جک S5 که بهترین شاسی‌بلند برند جک نیز محسوب می‌شود صرف‌نظر کنند و به سراغ برندهای دیگر موجود در بازار بروند.
  5. خرید جک S5 برای خانواده‌های پرجمعیت گزینه مناسبی نیست. زیرا فضای ردیف دوم صندلی‌ها برای سرنشینان عقب بسیار محدود است و در مسافرت‌ها و مسیرهای طولانی ممکن است آزاردهنده باشد. دلایل مختلفی مانند نحوه طراحی سقف و فاصله محورها در این خودرو باعث شده سرنشینان عقب فضای کافی برای قرار دادن پاها نداشته باشند.
  6. درنهایت اگر قصد خرید جک S5 را دارید باید به این نکته اشاره‌کنیم که با توجه به محبوبیت این خودرو بازار دست‌دوم جکS5 نیز رونق خوبی دارد و برای خرید نهایی خود می‌توانید از این مورداطمینان داشته باشید. اما در مورد هزینه‌های نگهداری آن به دلیل مصرف بیش از 10 لیتر در شهر و قیمت بالای قطعات این خودرو در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. بنابراین حتماً قبل از اینکه خرید خود را قطعی کنید از توان مالی خود برای تأمین هزینه‌های نگهداری جکS5 اطمینان حاصل کنید.

منبع :  ویرلن

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان