دبیران شبکه‌های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی شدند

دبیر علمی و دبیر اجرایی طرح شبکه های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی شدند.

دبیران شبکه‌های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی شدند

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، سیدمجتبی حسینی؛ معاون امور هنری در احکامی محمدحسن خوشنویس را به عنوان دبیر علمی و ابراهیم حیدری را به عنوان دبیر اجرایی طرح شبکه های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر منصوب کرد.

در جلسه برنامه ریزی طرح شبکه های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، پیش نویس فراخوان طرح بررسی شد و مقرر شد فراخوان طرح، پس از نهایی شدن منتشر شود.

شهر خلاق مفهومی است که بر اساس گزارش ها و برنامه های تدوین شده شهرها و بنابر نظر هیات داوران، اعطا می شود و بر این اساس می توانند به عضویت شبکه موضوعی درآیند.

 طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر اگر چه در نگاه اول از شهرهای خلاق یونسکو الهام گرفته است؛ اما شرایط و مشخصه های بومی و فرهنگی را مدنظر دارد. در این طرح شهرهایی که ظرفیت، استعداد و توانمندی هایی در حوزه ای از فرهنگ و هنر دارند بر اساس فراخوانی که به زودی اعلام می شود، گزارش و برنامه خود را برای عضویت در شبکه های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ثبت نام می کنند. در این طرح توسعه پایدار، تمرکززدایی، تقویت ظرفیت های بومی و مردمی فرهنگ و هنر و توسعه اقتصاد هنر با کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صنایع خلاق مورد نظر است. این طرح ازسوی معاونت امور هنری در راستای کلان برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابتدا در حوزه های هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، موسیقی و مد و لباس تدوین و ارائه شد شد اما پس از طرح در وزارتخانه مقرر شد طرح شبکه های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در همه حوزه های فرهنگ و هنر انجام شود. جلسات متعددی در نیم سال دوم سال گذشته انجام و مطالعات و پژوهش هایی هم شروع شد و برای اجرایی شدن طرح، دبیرخانه طرح شبکه های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در معاونت امور هنری تشکیل می شود.

اساس این طرح، نگاه آمایشی و بر مشارکت آگاهانه و فعالانه شهروندان استوار است و دولت و نهادهای عمومی تسهیل گری می کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان