تهیه کننده توضیح داد:

آغاز سری جدید دستپخت با شرکت‌کننده‌هایی که در آشپزی صفر هستند

سیدوحید حسینی درباره جزییات فصل جدید مسابقه آشپزی «دستپخت» که از امشب روی شبکه یک آنتن می‌رود توضیحاتی ارائه کرد.

آغاز سری جدید دستپخت با شرکت‌کننده‌هایی که در آشپزی صفر هستند

به گزارش سینماپرس، سیدوحید حسینی مجری و کارگردان مسابقه آشپزی «دستپخت» با اشاره به آغاز پخش این برنامه از امشب سوم تیرماه به مهر بیان کرد: مسابقه «دستپخت» در پنج سال در فرم‌های مختلفی اجرا شده و تنها مسابقه آشپزی حرفه‌ای در ایران بوده است.

وی با اشاره به آموزش آشپزی در این مسابقه یادآور شد: ما از سال گذشته تجربه جدیدی داشتیم و تعدادی از کسانی که برای شرکت در این مسابقه آشپزی و آموزش به آنها انتخاب کردیم افرادی بودند که از آشپزی چیزی نمی‌دانستند.

حسینی درباره فصل جدید این برنامه نیز اظهار کرد: امسال شرکت‌کننده‌ها را از بین دختران و پسران 19 تا 25 سال که علاقمند به آشپزی بودند انتخاب کردیم، ما هرروز برای آن‌ها کلاس برگزار می‌کنیم و مدرسان شروع کردند به ارائه آموزش از پایه تا به سطح پیشرفته برسند.

شرکت کننده‌هایی که در آشپزی صفر هستند

وی درباره اینکه این افراد چگونه انتخاب شده‌اند، توضیح داد: این دختران و پسران جوان طی فراخوانی برای مصاحبه آمدند و ما خواستیم در این مصاحبه به یقین برسیم که آیا اینها این آمادگی را دارند که آشپزی را به عنوان شغل آینده خود انتخاب کنند یا خیر. ما متقاضیان زیادی از تهران و شهرستان داشتیم. ما از میان 2500 نفر حدود 24 نفر انتخاب کردیم. این افراد از نظر آشنایی با آشپزی صفر هستند و بعد همزمان آموزش می‌بینند و مسابقه می‌دهند.

وی با بیان اینکه این مسابقات به صورت گروهی برگزار می‌شود، گفت: ما در کارهای گروهی خیلی قوی نیستیم و چند سال است که والیبال ما یا چند رشته ورزشی گروهی مقام می‌آورد و بیشتر ورزش‌های تک نفره ما مقام می‌آورد. به همین دلیل ما تلاش کردیم به این بچه‌ها یاد دهیم که کار در آشپزخانه کار گروهی است.

تهیه‌کننده «دستپخت» درباره پخش این مسابقه عنوان کرد: پخش این مسابقه از امشب ساعت 23 آغاز می‌شود و یکشنبه تا چهارشنبه هفته‌ای چهار قسمت روی آنتن می‌رود که در 40 قسمت پخش می‌شود و تا اول محرم ادامه دارد.

فرق «دستپخت» با «دورهمی» و «خندوانه»

وی با اشاره به نحوه جذابیت بخشی به این برنامه یادآور شد: «دستپخت» نزدیک‌ترین مسابقه آشپزی به معیار مسابقه‌های دنیاست. با این حال مشکلی در حوزه برنامه سازی آشپزی وجود دارد که مخاطب نه بو را می‌فهمد نه طعم غذا را و نمی‌تواند در این اتفاقات سهیم شود. از طرف دیگر در برنامه‌هایی مثل «دورهمی» و «خندوانه» حضور چهره‌ها مخاطب را جذب می‌کرد ولی من با شرکت کننده معمولی باید مخاطب را جذب کنم بنابراین سعی می‌کنیم با حاشیه‌هاییاین جذابیت را برای مخاطب ایجاد کنیم.

مجری «دستپخت» اضافه کرد: ما حاشیه‌هایی از رقابت‌ها را برای مردم پخش کنیم که آن‌ها دلبسته یا علاقمند شوند که شرکت کننده را دنبال کنند مثلاً روی شخصیت آشپزها تاکید کردیم و از جنگ و جدل تا اعصاب خوردی آن‌ها را در خلال این رقابت نمایش می‌دهیم.

وی با اشاره به حفظ اخلاق در ارائه این حاشیه‌ها تصریح کرد: حتماً تلاش داریم اخلاق را لحاظ کنیم و به شرایط کاری و روحیه مردم واقفیم ولی در یک مسابقه فوتبال سرمربی به همه چیز از نارنجک تماشاگر تا داوری اعتراض می‌کند و بعد از بازی همه چیز تمام می‌شود. ما هم می‌خواهیم آموزش دهیم اگر دعوا و گریه و… اتفاق می‌افتد برای رقابت است و در کنار آن، رفاقت را هم حفظ کردیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان