فوتبال جهان؛ انتقاد تند فن‌خال از مسی: بازیکنی که می‌گویند بهترین است، چند سال است که قهرمان اروپا نشده؟

فوتبال جهان - سرمربی سابق منچستریونایتد از کاپیتان آرژانتینی بارسلونا و همتای برزیلی او در پاری‌سن‌ژرمن انتقاد کرد.

فوتبال جهان؛ انتقاد تند فن‌خال از مسی: بازیکنی که می‌گویند بهترین است، چند سال است که قهرمان اروپا نشده؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لیونل مسی شاید طرفداران زیادی در دنیای فوتبال داشته باشد اما اندک کسانی هم هستند که چندان او را تأیید نمی‌کنند و لوئیز فن‌خال، سرمربی هلندی سابق منچستریونایتد، یکی از آنهاست. او در یک گفت‌و‌گو با نشریه پائیس اسپانیا مسی و نیمار را از دسته بازیکنان محبوب خود خارج کرد، چون آنها را بازیکنانی در خدمت تیم نمی‌داند.

فن‌خال گفت: به بارسلونا نگاه کنید؟ این تیم با بازیکنی که می‌گویند بهترین بازیکن دنیاست چند بار قهرمان لیگ قهرمانان شده است؟ به نیمار در پاری‌سن‌ژرمن نگاه کنید. او چند بار قهرمان شده است؟ من نیمار و مسی را به عنوان فوتبالیست‌‌های فردی دوست دارم اما آنها را به عنوان بازیکنان تیمی قبول ندارم. من فکر می‌کنم که در بازی‌های گروهی هیچکس مانند بازیکنی که در خدمت تیم باشد، مهم نیست.

فن‌خال افزود: من فکر می‌کنم که مسی باید بپرسد؛ چطور می‌شود که برای مدتی طولانی قهرمان لیگ قهرمانان نشده است؟ باز هم می‌گویم که من حرکات فردی مسی را دوست دارم و به نظرم از این حیث او بهترین بازیکن دنیاست چون آمارها همه چیز را درباره‌اش می‌گوید. من او را دوست دارم اما می‌شود بگویید که چرا او پنج سال است که قهرمان اروپا نمی‌شود؟ چرا؟ به عنوان کاپیتان او باید این سؤال را از خودش بپرسد که چرا تیمش قهرمان اروپا نمی‌شود؟ بارسلونا تیمی پرستاره و فوق‌العاده دارد. نمی‌توانیم بگوییم که راکیتیچ بازیکن بدی است، کوتییو ضعیف بوده، آلبا انتظارات را برآورده نکرده یا تراِشتگن دروازه‌بان سطح پایینی است و غیره. به نظر من مسی هم در این ناکامی‌های متوالی که برای بارسلونا رخ می‌دهد، مسئول است.

فن‌خال در پاسخ به این سؤال که بهترین بازیکن تیمی دنیا، بازیکنی که به نظر او بیشترین خدمت را به تیمش می‌کند، چه کسی است، اظهار داشت: یکی از بهترین بازیکنان تیمی دنیا جیمز میلنر (هافبک لیورپول) است. در فینال لیگ قهرمانان او به عنوان مدافع و هافبک بازی کرد. او بازیکنی فوق‌العاده است چون با وجود 33 ساله بودن، می‌تواند چنین کارهایی انجام دهد. مهاجمان لیورپول هم همگی در خدمت تیم‌شان هستند.

بازگشت نیمار به بارسلونا موضوع سؤال دیگری بود که از فن‌خال پرسیده شد. او در این خصوص هم عنوان کرد: یادم است که وقتی نیمار در بارسلونا حضور داشت، برای خدمت به مسی بازی می‌کرد. من دشمن نیمار نیستم. او فوق العاده است اما در پاری‌سن‌ژرمن او برای تیمش بازی نمی‌کند و فکر می‌کنم که همه بازیکنان باید در خدمت تیم‌شان باشند، حتی لیونل مسی. بارسلونا 30 بازیکن دارد و فکر می‌کنم این مسی است که باید خودش را با آنها تطبیق دهد نه برعکس. گواردیولا هم این کار را به صلاح تیمش انجام داد اما سرمربیان چند سال اخیر بارسلونا بیش از اندازه تیم‌شان را حول محور حرکات مسی تغییر داده‌اند و این به روحیه تیمی بارسلونا لطمه زده است. گواردیولا با بارسلونا قهرمان اروپا شد، چون مسی را داشت اما نه مسی‌ای که می‌خواست به شیوه خودش بازی کند. این فرق بارسلونای او با بارسلونای‌ سال‌های اخیر است. مسی خودش را با برنامه بازی گواردیولا تطبیق داده بود نه برعکس.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان