دیدار صالحی‌امیری با رئیس فدراسیون جهانی دوومیدانی/ ناراحتی سباستین کو از عدم صدور ویزای احسان حدادی

نمایندگان کمیته ملی المپیک ایران در نشستی با رئیس فدراسیون جهانی دوومیدانی به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل روز این رشته پرداختند.

دیدار صالحی‌امیری با رئیس فدراسیون جهانی دوومیدانی/ ناراحتی سباستین کو از عدم صدور ویزای احسان حدادی

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران و مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو به عنوان نمایندگان کمیته ملی المپیک ایران در نشستی دوستانه سباستین کو رئیس فدراسیون جهانی دوومیدانی IAAF را ملاقات کردند.

در ابتدای این نشست سباستین کو از صالحی امیری جهت حضور در این جلسه تشکر کرد و گفت: پیش از این با هماهنگی که با مجید کیهانی داشته‌ام تمام تلاش خود را خواهم کرد تا پیش از پایان سال 2019 میلادی به ایران سفر کنم. فکر می‌کنم رقابت های قهرمانی داخل سالن آسیا به میزبانی تهران و یا هر رویداد دیگری که ایران میزبان آن باشد زمان مناسبی برای سفر به ایران باشد.

در ادامه موضوع عدم صدور روادید از سوی فدراسیون دوومیدانی کشور مراکش برای احساس حدادی قهرمان پرتاب دیسک ایران مطرح شد که کو در این باره گفت: بسیار از شنیدن این موضوع ناراحت شدم. قطعا طی تماسی با فدراسیون این کشور پیگیر دلیل بروز این مسئله خواهم بود و نتیجه آن را قطعا اعلام می کنیم.

مسئله مربیان داخلی موضوع دیگری بود که مورد بحث قرار گرفت و سباستین کو در این خصوص اظهار داشت: این مسئله برای فدراسیون جهانی نیز بسیار مهم است و ایران در اولین فرصت می تواند درخواست های خود را برای ما ارسال کند تا در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کامل و دقیق شود.

کو در ادامه تصریح کرد: دوومیدانی ایران در سال های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته است و در مسابقات قهرمانی آسیا هند 2017 و بازی های آسیایی جاکارتا 2018 نمایش ویژه ای داشته است. فدراسیون جهانی قول می دهد پس از درخواست ایران تجهیزاتی را جهت بالا بردن سطح امکانات به کشورمان ارسال کند. فدراسیون جهانی به پاس این پیشرفت حمایت ویژه ای را از ایران خواهد داشت.

پروژه تاسیس مرکز پرتاب های غرب آسیا در ایران نیز با سباستین کو مطرح شد و او در این خصوص گفت: من هم این موضوع را از دهلان الحمد رییس کنفدراسیون آسیا پیگیری خواهم کرد چرا که کار بسیار خوبی خواهد بود. ایران قدرت خود در پرتاب ها به خصوص دیسک و وزنه را در سال‌های اخیر به خوبی نشان داده است و این مسئله می تواند برای دوومیدانی آسیا ثمربخش باشد. در پایان طرفین از نشست ابراز رضایت کردند و این جلسه را بسیار مثبت خواندند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان