در گفتمان گام دوم انقلاب مطرح شد؛

بیانیه گام دوم انقلاب یک متن حقوقی و شرعی است

استاد دانشگاه تهران گفت: بیانیه گام دوم انقلاب هم یک متن حقوقی و هم یک متن شرعی است و این متن شعار و از روی احساسات و هیجانات نیست.

بیانیه گام دوم انقلاب یک متن حقوقی و شرعی است

بیانیه گام دوم انقلاب یک متن حقوقی و شرعی استبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام ابراهیم موسی زاده استاد دانشگاه تهران در نشست دوشنبه‌های گام دوم انقلاب که در سازمان بسیج حقوق دانان برگزار شد، با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب هم یک متن حقوقی و هم یک متن شرعی است و این متن شعار و از روی احساسات و هیجانات نیست، گفت: از نظر بنده بر روی تک تک کلمات فرمایشات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فکر شده و حاصل تجربه یک انسان 80 ساله است که در بسیاری از مناصب و جایگاه‌های والای دینی و سیاسی بوده و دارای تجارب بسیار است.

استاد دانشگاه تهران اظهار کرد: تبیین‌ها و تحلیل‌ها نقطه کلیدی کار است که باید ما را به یک مقصد و کلمه واحد برساند که آن هم فراهم کردن و مهیا کردن و تمدن سازی ظهور حضرت قائم (عج) است و نباید به تبیین و تحلیل‌ها و تئوری‌ها بسنده کرد.

حجت الاسلام موسی زاده بیان کرد: آرمان‌هایی که در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده از طریق نظام اداری به دست نیامده است و به نظر اینجانب تمامی افتخاراتی که ما در طول انقلاب به دست آورده‌ایم به حرکت و جریان انقلابی برمی‌گردد.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه باید به این پرسش پاسخ داد که آیا می‌توان نظام اداری را با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب تبیین کرد، اظهار کرد: در حقیقت نظام اداری باید همسو با نظام سیاسی باشد و دارای تعارض نباشد.

استاد دانشگاه تهران بیان کرد: نظام اداری با نظام سیاسی باید همسو باشد و اگر 100 درصد همسو نبودند حداقل پیرو یکدیگر باشند.

وی برخی آسیب‌هایی که در حوزه فاصله بین باید‌ها و واقعیت‌ها که در این بیانیه به آن اشاره شده است به شرح ذیل بیان کرد: فاصله گرفتن از ارزش‌ها که این ارزش‌ها، اتکا کردن به دشمن برای دریافت حقایق، درس نگرفتن از تجربه‌ها و تکرار اشتباهات دیگران، حب جاه، ریاست و دروغ و... که حتی در علوی‌ترین حکومت‌ها هم حب جاه و ریاست جزء آفات حکومت است. مدارا با فریبکاران در عرصه‌های داخلی و خارجی، تبعیض در توزیع منابع و شکاف طبقاتی، استفاده از قوه قاهره در معنویت و اخلاق، عدم خودسازی، خیانت به آرمان‌ها و شعارها، تجدیدپذیر بودن و عدم پایبندی به اصول، اسراف و ساده لوحی است.

حجت الاسلام موسی زاده گفت: خوبی بیانیه گام دوم انقلاب این است که آفات و ضعف‌ها را نشان داده که این آفات شما را به چنان ورطه‌ای می‌اندازد که خارج شدن از آن مشکل است. در حقیقت این بیانیه ما را با ضعف‌ها آشنا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است که اقتصاد وسیله‌ای است که بدون آن نمی‌توان به هدف رسید، گفت: در حقیقت اقتصاد اصل است و نه مبنا.

حجت الاسلام موسی زاده اظهار کرد: داشتن امید، کار جهادی و اتکا به جوان مومن (نه به ظاهر بلکه به باطن) چکیده‌ای از بیانیه گام دوم انقلاب است که شاخص این جوانان مومن را می‌توان از سخنان مقام معظم رهبری تعیین کرد.

وی ادامه داد: برخی از اصولی که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است، عبارتند از: عدالت محوری، آزادی محوری، عقلانیت، حاکمیت علم و دانش، اکتفا نکردن به وضعیت فعلی و هدف قرار دادن رستاخیز علمی، قوام به قسط بودن، معنویت (ایثار، توکل و ایمان)، حاکمیت اخلاق (خیرخواهی، گذشت، راستگویی، اعتماد به نفس)، همسویی نظام اداری با نظام سیاسی.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان