پاسخ حناچی به تهدید برکناری از سوی شورای‌شهر

شهردار تهران در ارتباط با تهدید اعضای شورای شهر تهران مبنی بر جدایی وی از شهرداری پاسخ داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، پیروز حناچی در حاشیه همایش تجلیل از ایثارگران خدمت شهرداری تهران (یادواره شهید امید عباسی) که عصر امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد، در ارتباط با برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، اظهار کرد: در قانون برگزاری انتخابات شورایاری‌ها پیش‌بینی شده است و طی 4 دوره از انتخابات شورایاری‌ها افراد مختلفی در این نهاد توسط مردم انتخاب شده‌اند.

وی تصریح کرد: انتخاب اعضای شورایاری‌ها در بیش از 350 محله در واقع نشان دهنده تصمیم‌گیری در سطح محلات است و بنده نیز از افرادی که دلشان برای شهر می‌سوزد و توان و تخصص لازم را دارند دعوت می‌کنم که در این انتخابات نامزد شوند تا شهروندان آن‌ها را انتخاب کنند.

حناچی در ارتباط با فرایند انتخابات شورایاری‌ها، گفت: در این زمینه آئین‌نامه اجرایی شورایاری‌ها به تصویب شورای شهر تهران رسیده است و قاعدتاً مبنای کار این آئین‌نامه خواهد بود و در چارچوب مصوب عمل خواهیم کرد.

شهردار تهران در ارتباط با مطالبی در خصوص متوقف کردن خط 6 به دلیل مسائل ایمنی، تاکید کرد: در این زمینه صحبتی نشده است، ولی در صورتی که مشکل ایمنی داشته باشد بدون هیچگونه اغماضی ما خط را تعطیل خواهیم کرد، اما هنوز تصمیمی بر این موضوع گرفته نشده است.

وی در ارتباط با وعده مدیریت شهری مبنی بر افتتاح هر ماه یک ایستگاه گفت: این موضوع مستلزم تامین اعتبارات است و در حال حاضر نیز تعدادی از ایستگاه‌ها آماده بهره‌برداری است و تنها تجهیزات مورد نظر باید تامین شود.

حناچی همچنین در ارتباط با افتتاح پروژه‌های نیمه تمام و انتقاد شورای شهر تهران، گفت: در این زمینه تعدادی از پروژه‌های بزرگ در فرایند افتتاح قرار دارند و فردا نیز میدان 7 تیر به بهره‌برداری خواهد رسید. بسیاری از پروژه‌ها نیز پیشرفت فیزیک خوبی را داشتند که آن‌ها نیز در فرایند بهره‌برداری قرار دارند.

شهردار تهران، اضافه کرد: البته بخشی از کار شهرداری نیز در زیر زمین انجام می‌شود و مردم آن را نمی‌بینند، که از آن جمله می‌توان به زیرگذر استاد معین اشاره کرد که این زیرگذر نیز به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین در ارتباط با جلسات با اعضای شورای شهر تهران گفت: این جلسات به صورت مستمر برگزار می‌شود و مطالب مختلفی در این جلسات عنوان می‌شود.

حناچی همچنین در ارتباط با تهدید اعضای شورای شهر تهران و سوال از وی نیز گفت: به هر حال این موضوع حق اعضای شورای شهر تهران است، اما ما نیز تلاش می‌کنیم در زمان مقرر به تذکرات اعضا پاسخ دهیم که البته در برخی از مواقع این پاسخگویی با کمی تاخیر انجام می‌شود، اما هیچ یک از تذکرات بدون پاسخ نمی‌ماند.

شهردار تهران همچنین در پاسخ به این پرسش که اعضای شورا وی را تهدید به برکناری از شهرداری تهران کردند گفت: ما تلاش می‌کنیم بدون حاشیه به کار خود تا زمانی که هستیم ادامه بدهیم.

وی در پایان در ارتباط با موضوع زباله‌گردی کودکان نیز گفت: در این زمینه به زودی سامانه‌ای طراحی خواهد شد و پیمانکاران موظف به ثبت مشخصات کارگران خود در این بخش خواهند بود و نمی‌توانند کودکان را در این سامانه ثبت کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان