ذوالفقاری منطقه ای محروم از امکانات شهری در آبادان

آبادان - ایرنا - ذوالفقاری ، منطقه ای در آبادان که ساکنان آن در دوران دفاع مقدس نقش تاثیر گذاری در دفاع از میهن اسلامی و ایستادگی در مقابل دشمن متجاور داشتند اینک با گذشت بیش از ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی همچنان از زیر ساخت ها و خدمات اولیه شهری محروم است.

ذوالفقاری منطقه ای محروم از امکانات شهری در آبادان

به گزارش ایرنا مشاهده زباله‌های رها شده در حاشیه خیابان‌ها به ویژه در مجاورت زمین‌ها و ساختمان‌های نیمه کاره، سطل‌های زباله فرسوده و بسیار کثیف، نخاله‌های ساختمانی و فاضلاب جاری در برخی مناطق، همچنین پیاده روهای ناهموار و ساماندهی نشده در کنار خیابان‌هایی با آسفالت فرسوده و چاله‌های فراوان هر رهگذری را در این منطقه پر جمعیت آزرده می‌کند.

اهالی این منطقه با انتقاد از عملکرد شهرداری آبادان می‌گویند: خدمات شهرداری تنها به مناطق مرکزی شهر آبادان متمرکز شده و توجه چندانی به مناطق قدیمی و حاشیه این شهر از جمله کوی ذوالفقاری و میثاق نمی‌شود.

یک شهروند آبادانی ساکن کوی ذوالفقاری با ابراز نارضایتی از وضعیت آسفالت این منطقه اظهار داشت: وضعیت آسفالت در خیابان‌های ذوالفقاری مناسب نیست و خیابان‌های این منطقه با چاله‌های فراوان تردد را برای اهالی مشکل کرده است.

علی حیاوی افزود: با گذر از کوی ذوالفقاری به وضوح می‌توان تبعیض را در خدمت رسانی به مناطق محروم شهر آبادان ملاحظه کرد. شهرداری در طرح جدید خود برای نخاله برداری، لکه گیری آسفالت و اصلاح علائم ترافیکی مناطق محروم را در نظر نگرفته و اولویت نخست آن رسیدگی به مرکز شهر آبادان و مناطق مرفه نشین است.

وی افزود: از طرفی فضای سبز و پارک مناسبی در مناطق محروم وجود ندارد و شهروندان از خدمات ارائه شده توسط شهرداری و شورای اسلامی این شهر رضایت ندارند.

یکی دیگر از اهالی کوی ذوالفقاری ضمن انتقاد از وضعیت نامناسب بهداشتی در کوی ذوالفقاری و کم کاری شهرداری در نظافت این منطقه گفت: در بیشتر ایام خیابان اصلی 40 متری این منطقه از آب‌های سطحی و فاضلاب پر است و اهالی برای تردد با مشکل روبه رو هستند.

وی افزود: کمتر کوچه‌ای را در کوی ذوالفقاری آبادان می‌توان یافت که خالی از زباله و یا نخاله ساختمانی نباشد و این امر بیانگر ضعف شهرداری در نظارت و پاکیزگی این منطقه است.

یکی دیگر اهالی ذوالفقاری نیز گفت: آسفالت کوچه‌ها بدون زیرسازی مناسب انجام شده و آسفالت خیابان‌های این منطقه رو به نابودی است.

احمد نصاری اظهار داشت: مردم این منطقه از خدمات شهری محروم هستند و مسئولان حتی پای درد و دل اهالی نمی‌نشینند و مشکلات آنها را گوش نمی‌دهند.

یکی دیگر از اهالی نیز گفت: از ایستگاه چهار تا ایستگاه 12 پارک و فضای مناسبی برای گذران اوقات فراغت اهالی ایجاد نشده و به نظر می‌رسد شهرداری به فکر این مناطق محروم و حاشیه شهر نیست.

این شهروند آبادانی گفت: فضای سبزی در ذوالفقاری نیست و ارائه خدمات شهری در حد بسیار ضعیفی است البته شاید دلیل این وضعیت نامطلوب نظارت ضعیف باشد.‌

سید علوی هاشمی ساکن کوی میثاق آبادان نیز ضمن انتقاد از وضعیت نامناسب سطل‌های (باکس‌) زباله در محله‌های مختلف از جمله کوی میثاق و کوی ذوالفقاری گفت: چندین سال است که شهرداری یک باکس جدید زباله در منطقه مستقر نکرده و همه باکس‌های زباله فرسوده بوده و وضعیت نا مناسبی دارند.

وی افزود: جانمایی مناسبی نیز برای باکس‌های زباله انجام نشده و این موضوع بهداشت و سلامت مردم این منطقه را به خطر انداخته است.

به گزارش ایرنا شهردار آبادان چندی پیش درگفت و گو با خبرنگاران یکی از مواردی که باعث تخلیه و انباشت زباله و نخاله های ساختمانی از سوی برخی شهروندان در برخی مناطق این شهر شده را وجود زمین های رها شده و ساختمان های نیمه ساز عنوان کرد.

حسین حمیدپور افزود: زمین ها و ساختمان های نیمه کاره بسیاری در مناطق مختلف شهر آبادان وجود دارد که سالها رها شده و به محل تخلیه زباله از سوی برخی اهالی تبدیل شده اند.

وی همچنین از اجرای طرحی تحت عنوان طرح ویژه 77 خبر داده و بیان داشت: با هدف پاکسازی و ساماندهی مناطق شهری، طرح ویژه 77 در آبادان اجرا می‌شود که بر اساس این طرح مناطق شهری آبادان به 77 بخش و قسمت تقسیم بندی شده و پاک سازی می‌شوند.

حمیدپور افزود: در این طرح 9 اقدام مختلف شامل جاروکشی، هرس درختان، نظافت کانال‌های روباز، نخاله برداری، لکه گیری آسفالت، شست وشوی درختان و جداول، ترمیم مناطق خطرساز، رنگ آمیزی و اصلاح علائم ترافیکی و نی زدایی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری وظیفه دارد برای پاکیزگی و ساماندهی مناطق شهری تلاش کند، تصریح کرد: نظافت و پاکسازی محلات و مناطق از وجود زباله، نخاله و داشتن شهری پاک و دوست داشتنی بدون مشارکت آنان ممکن نیست.

کوی ذوالفقاری آبادان در منطقه سه شهرداری آبادان قرار دارد و یکی از مناطق پر جمعیت این شهر می‌باشد.

به گزارش ایرنا بسیاری از مناطق شهر آبادان از جمله منطقه احمد آباد و به ویژه بازار این منطقه از نظر جمع آوری زباله با مشکل مواجه است و با گذر از این منطقه با تراکم جمعیت بالا می توان انواع زباله های رها شده در حاشیه خیابان را مشاهده کرد.

هر چند شهرداری متولی اصلی جمع آوری زباله، پاکسازی و خدمات رسانی شهری است اما آنچه که بسیار مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد مشارکت شهروندان در حفظ پاکیزگی و نظافت شهر است.

شهرداری آبادان به منظور تشویق شهروندان برای مشارکت در اجرای طرح جمع آوری و دفع بهداشتی زباله های شهری، پارسال طرحی را در مناطقی از این شهر اجرا کرد که بنا به گفته شهردار آبادان به دلیل مشارکت ضعیف شهروندان این طرح موفقیت آمیز نبود.

3015/‏6068

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان