سرمایه گذاری خوبی روی مرمت آثار تاریخی اصفهان در حال انجام است

اصفهان - ایرنا - رییس اتحادیه بین المجالس جهانی بعد بازدید از چند آثار تاریخی در دیدار با استاندار اصفهان گفت : سرمایه گذاری خوبی روی مرمت آثار تاریخی اصفهان در حال انجام است.

سرمایه گذاری خوبی روی مرمت آثار تاریخی اصفهان در حال انجام است

گابریلا کوئواس بارون دوشنبه شب در این دیدار که در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان برگزار شد، افزود: دیدار امروز ما بسیار سریع انجام شد اما باید برای حضور توریست ها و گروههای بیشتر به این شهر برنامه ریزی کنیم.

وی اظهارداشت: صنایع دستی اصفهانی و ایرانی نشان دهنده دوق و سلیقه ایرانی ها در خلق هنر است.

کوئواس بارون تصریح کرد: جشن های نوروز در ایران بسیار باشکوه است و حضور دسته جمعی و گردش مردم میدان امام (ره) بسیار زیباست.
رییس اتحادیه بین المجالس جهانی خاطرنشان کرد: امیدوارم در سفر بعدی به اصفهان آب در رودخانه زاینده رود جریان داشته باشد.
وی با اشاره به دیدار روز گذشته خود با رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: پارلمان و هیات های ایرانی همیشه حرف های زیادی برای گفتن دارند.
به گفته وی هیات های ایرانی بسیار فعال هستند و موضوعات را بطور جدی پیگیری می کنند.
وی افزود: ملاقات بعدی من با مقامات ایرانی در ماه "مارس یا می" خواهد بود.
کوئواس بارون ابراز امیدواری کرد که این ملاقات در ماه مارس و همرمان با سال نو و نوروز ایرانی برگزار شود.
استاندار اصفهان در این دیدار گفت: اصفهان در سالهای گذشته با کمبود آب مواجه بود اما بارش های خوبی در استان داشتیم و موجب جاری شدن رودخانه زاینده رود شده است.
عباس رضایی افزود: امیدواریم رودخانه زاینده رود همیشه پر آب باشد و جریان داشته باشد.

نشست کمیته دائمی امور سیاسی مجمع مجالس آسیایی (APA) از چهارم تا هفتم تیر امسال در هتل کوثر اصفهان برگزار می شود.
این نشست با حضور نمایندگانی از کشورهای آسیایی مانند ایران، افغانستان، بنگلادش، کامبوج، قبرس، اندونزی، عراق، اردن، لبنان، پاکستان، سوریه، ترکیه، ویتنام و قطر برگزار می‌شود.

نشست کمیته دائمی امور سیاسی مجمع مجالس آسیایی در این برنامه برگزار و قطعنامه‌های پیشنهادی، بررسی خواهد شد.
همچنین خانم گابریلا کوئواس بارون رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی که روز شنبه وارد تهران شد در این نشست حضور خواهد داشت.
نشست کمیته دائمی در امور سیاسی در اصفهان به دعوت مجلس شورای اسلامی ایران در تاریخ 25 تا 28 ژوئن 2019 برگزار می شود و اعضای مجلس 42 کشور عضو به منظور تبادل نظر در مورد مسائل مهم سیاسی برای حضور در این نشست دعوت شدند.

مجمع مجالس آسیایی به عنوان بزرگ‌ترین مجمع بعد از IPU که بین المجالس جهانی است، در سطح منطقه‌ای و قاره‌ای است که 56 پارلمان را پوشش می‌دهد و از میان آنها 42 کشور به صورت عضو دائم و 13 کشور عضو ناظر هستند.

مجمع مجالس آسیایی دارای چهار کمیته فرهنگی و اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و اداری و مالی است که بعد از برگزاری نشست کمیته سیاسی در تیر امسال، کمیته اداری و مالی در شهریور در بغداد، در مهر نیز شورای اجرایی اول در ترکیه و در اواخر سال میلادی جاری ریاست به مجلس سنای پاکستان واگذار می‌شود که نشست پاکستان نیز در دی برگزار خواهد شد.

اتحادیه بین‌المجالس IPU)‎) یک مؤسسه بین پارلمانی است که در سال 1889 توسط فردریک پسی فرانسوی و رندال کرمر انگلیسی تأسیس شد. این اولین نهاد انجمن ثابت برای مذاکرات چند جانبه سیاسی بود. در ابتدا این نهاد مختص نمایندگان پارلمان بود اما بعد به یک سازمان بین‌المللی برای مجالس کشورهای مختلف تبدیل شد.
مجالس ملی 178 کشور عضو آی پی یو و 12 مجمع پارلمانی منطقه‌ای اعضای وابسته هستند. این نهاد یک عضو ناظر ثابت در مجمع عمومی سازمان ملل دارا است.
7150/‏6026/‏

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان