پاتروشف: روسیه به تامین امنیت اسراییل توجه جدی دارد

مسکو - ایرنا – دبیر شورای امنیت روسیه گفت: روسیه به تامین امنیت اسراییل توجه جدی دارد و معتقد است که برای این منظور باید مناقشه در سوریه حل و فصل شود.

پاتروشف: روسیه به تامین امنیت اسراییل توجه جدی دارد

به گزارش خبرگزاری‌های دولتی تاس و ریانووستی، نیکلای پاتروشف که برای انجام دیدار رسمی دو روزه در اورشلیم (بیت المقدس) بسر می‌برد روز دوشنبه پیش از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که موضوع اصلی دیدارهای سفرش در اورشلیم (بیت المقدس) وضعیت منطقه از جمله اوضاع سوریه است.
وی ادامه داد: این موضوع به ابتکار طرف اسرائیلی، در مرکز توجه نشست سه جانبه در فرمت نمایندگان عالی اسرائیل، روسیه و آمریکا خواهد بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه چند روز پیش نیز اعلام کرده بود که در دیدار آینده سه جانبه روسیه، آمریکا، اسرائیل، منافع ایران را در نظر می‌گیریم و دیدگاه‌های تهران را به اطلاع طرف‌های آمریکایی و اسرائیلی می‌رسانیم.

وی در جمع بندی دهمین اجلاس مقامات امنیتی جهان در اوفا با بیان این مطلب افزود: در نشست روسیه، آمریکا و اسرائیل، طرف روسی منافع ایران را مورد توجه قرار می‌دهد.

پاتروشف در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ایران به دعوت دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارد و در مقابله با تروریسم مشارکت فعال دارد، بدیهی است که ما باید در دیدار اورشلیم (بیت المقدس) به منافع ایران توجه کنیم. زیرا این کشور منابع قابل توجهی صرف کرده و به موفقیت‌هایی در این منطقه (سوریه) دست یافته است.

دبیر شورای امنیت روسیه گفت: ما با این واقعیت برخورد می‌کنیم که منافع کشورها در عرصه‌های مختلف است و منافع ایران را در دیدار سه جانبه مورد توجه قرار می‌دهیم و علاقه مندی طرف ایرانی (به حل مسائل) را به اطلاع طرف‌های اسرائیلی و آمریکایی می‌رسانیم.

**مقابله با قهرمان سازی نازیسم

دبیر شورای امنیت روسیه گفت: روسیه و اسرائیل در جبهه واحد در مبارزه با قهرمان سازی نازیسم و تلاش برای تحریف واقعیت‌های جنگ دوم جهانی اقدام می‌کنند.
وی افزود: در واقع این برای آینده و نسل‌های بعدی بسیار مهم است.
پاتروشف در ادامه از اسرائیل برای حمایت از روسیه در چند عرصه ازجمله در سازمان ملل قدردانی کرد.
دبیر شورای امنیت روسیه امروز برای انجام دیدار دو روزه و مذاکره با همتایان اسرائیلی و آمریکایی خود در فرمت سه جانبه وارد بیت المقدس شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان