۲ هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان پروژه گردشگری در آذربایجان شرقی در حال اجراست

تبریز- ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اجرای ۶۲ پروژه گردشگری با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان در استان خبر داد.

2 هزار و 807 میلیارد تومان پروژه گردشگری در آذربایجان شرقی در حال اجراست

مرتضی آبدار روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در زمان حاضر 30 هتل جدید با 2243 اتاق و مجموع ظرفیت 4580 تخت اقامتی در این استان در حال احداث است که به صورت میانگین 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی گفت: تا پایان دولت دوازدهم، تعداد 17 هتل به چرخه هتلینگ استان اضافه می‌شود که از این میان 6 هتل تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

آبدار اشتغال مستقیم پیش بینی شده بر اساس 62 پروژه سرمایه گذاری در حال اجرا را 3864 نفر اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار سرمایه گذاری عنوان شده در حوزه گردشگری استان در سال جاری، مبلغی به میزان 11 میلیارد و 895 میلیون تومان تسهیلات بانکی مورد نیاز جهت پیشبرد و تکمیل پروژه‌ها برآورد شده است.

آبدار حرکت در مسیر جذب و هدایت سرمایه گذاران در فرصت‌های سرمایه گذاری صنعت گردشگری به ویژه مناطق نمونه گردشگری استان را امری اجتناب ناپذیر برای تطبیق با مشخصات مناطق پیشرو در امر گردشگری خواند و گفت: آذربایجان شرقی با وجود 47 منطقه نمونه و 52 روستای هدف گردشگری، ظرفیت مناسبی جهت توسعه امکانات زیرساختی و ارتقای سطح کیفی گردشگری با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی دارد.

3071

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان