نماینده مجلس :

علمی کردن مبارزه با موادمخدر مورد تاکید است

کرمان - ایرنا - نماینده مجلس و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت : علمی کردن مبارزه با مواد مخدر یکی از اقدامات در دست انجام است که در این زمینه از نتایج پایان نامه ها و پژوهش ها ی دانشگاهی استفاده می شود.

علمی کردن مبارزه با موادمخدر مورد تاکید است

به گزارش ایرنا، محمدرضا انارکی محمدی روز چهارشنبه در نشست همایش بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: تعیین شعار "یاریگر هم باشیم" در سال جاری، نشان دهنده لزوم همکاری همه نهادها و مردم برای مبارزه با مواد مخدر است.

وی با بیان این مطلب که اعتیاد از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان اولین موضوع از آسیب های اجتماعی مطرح شده است، تاکید کرد: فرمان معظم له برای مبارزه با مواد مخدر مربوط به همه دستگاه ها است تا در این زمینه همکاری کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان خاطرنشان کرد: استان کرمان استان مقابله ای در حوزه مبارزه مواد مخدر است و در سال جاری یک شهید تاکنون در این راه به شهادت رسیده است.

انارکی محمدی با تاکید بر این مطلب که پیشگیری اولویت اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر است، تاکید کرد: هر چه در حوزه درمان و پیشگیری از اعتیاد تلاش کنیم، هنوز جای کار دارد زیرا در این حوزه مشکلات و معضلات زیادی وجود دارد.

وی گفت: ضربه زدن به بنیان های اقتصادی قاچاق مواد مخدر یکی از اولویت ها است زیرا اگر در این حوزه موفق شویم، قاچاقچیان را فلج کرده و امکان ادامه کار آنها را از بین می برد.

انارکی محمدی جمع آوری معتادان متجاهر را از دیگر اولویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر برشمرد و گفت: امیدواریم با تکمیل چرخه درمان، موضوعات صیانت، بازتوانی و اشتغال معتادان بهبود یافته دنبال شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: پیشگیری از مهمترین موضوعات در امر مبارزه با مواد مخدر است و تاکید سیاستگذاران شوراهای مبارزه با مواد مخدر بیشتر بر روی مباحث پیشگیرانه است.

عباس صادق زاده بر بازنگری در سیاست های پیشگیرانه از اعتیاد تاکید کرد و ادامه داد: لازم است در حوزه اعتبارات و امکانات به موضوع پیشگیری توجه جدی صورت گیرد تااقدامات این حوزه با جدیت لازم دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: در بودجه سال 97 حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان به کمیته پیشگیری اختصاص یافته است و با توجه به افت هرساله این اعتبارات باید اتکای خود را به اعتبارات داخلی دستگاه ها و اختیارات آنها متمایل کنیم.

رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: دستگاه ها درموضوع پیشگیری از اعتیاد برنامه های خوبی را تدوین کرده اند و با استفاده از اعتبارات استانی در کنار اعتبارات ملی در حوزه مبارزه با مواد مخدر می توان بخش وسیعی از مشکلات را حل کرده و اثربخشی این اقدامات را در جامعه مشاهده کرد.

صادق زاده با اشاره به اینکه در سال گذشته در 167 محله طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد برگزار شده است، تاکید کرد: 249 تیم تسهیل گری برای مبارزه با اعتیاد در استان کرمان تشکیل شده است و تشکیل این تیم ها برای انجام مداخلات به هنگام کار دشواری بود که به خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: اجرای کارزار رسانه ای برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر با همکاری سازمان های غیر دولتی انجام شده که نقش خوبی را در آگاه سازی داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: طی سال گذشته دو هزار و 197 نفر از کارگران کارخانه ها مورد آموزش پیشگیری از اعتیاد و مهارت های اساسی زندگی قرار گرفته اند.

صادق زاده به برگزاری 59 کارگاه پیشگیری از اعتیاد از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به منظور ارتقای دانش مهارتی زندگی اجتماعی اشاره و تاکید کرد: 12 مرکز دائمی آموزش مهارت های زندگی در استان کرمان فعال شده است که در کشور بی نظیر است.

7440/‏‬ 5054

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان