چین از ایران نفت خرید

تسنیم نوشت: یک نفتکش تحت مالکیت شرکت ملی نفتکش ایران، نفت را به مجموعه پالایشگاهی و شیمیایی جینگسی در چین تحویل داده و چین اولین نفت خام ایران را پس از لغو معافیت های آمریکا در دوم ماه می دریافت کرده است.

چین از ایران نفت خرید

 یک نفتکش تحت مالکیت شرکت ملی نفتکش ایران، نفت را به مجموعه پالایشگاهی و شیمیایی جینگسی در چین تحویل داده و چین اولین نفت خام ایران را پس از لغو معافیت های آمریکا در دوم ماه می دریافت کرده است.

 طبق گزارشات نفتکش متوسط سالینا پایانه جزیره خارک ایران را در 24 می ترک کرده است. سالینا تقریباً یک میلیون بشکه نفت ایران را بارگیری کرده بود.

 چند هفته بعد در 20 ژوئن این کشتی به پالایشگاه جینگسی در نزدیکی بندر جینزوی پکن رسید. مالک جینگسی پتروچاینا متعلق به شرکت نفت ملی چین است، یک خریدار قدیمی نفت ایران و شرکت مادر بانک کونلون. بانک کونلون یک موسسه مالی در قلب تجارت چین و ایران در دهه گذشته بوده است.

نفتکش

 ایران طی سال گذشته مقادیر قابل توجهی از نفت خام را به چین تحویل داده است. تاسیسات ذخیره شرکت ملی نفت چین بخشی از ذخایر نفتی استراتژیک این کشور است و می‌تواند 19 میلیون بشکه نفت را در خود جای دهد ولی در نبود معافیت‌ها ، ذخیره نفت خام ایران نقض تحریم های آمریکا است.

 سفر سالینا گزارش های قبلی را تایید می‌کند که چین علی‌رغم تحریم‌های آمریکا خرید نفت و محصولات نفتی ایران را از سر گرفته است. انتظار می‌رود چندین نفتکش دیگر در هفته‌های آتی به چین برسند.

 نقش اصلی شرکت ملی نفت چین ، دومین مجموعه انرژی بزرگ این کشور نشان می دهد که چین خرید نفت ایران را از سر گرفته است. وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در سفر جواد ظریف ، همتای ایرانی خود به این کشور اطمینان داد تا وقتی ایران در معاهده اتمی برجام باقی بماند، چین به حمایت خود از ایران ادامه می‌دهد. ولی مقامات ایران و چین همچنان خرید نفت از ماه می به بعد را رد می کنند و ترجیح می دهند این واردات و صادرات مبهم باقی بمانند.

 گمرک چین 585 میلیون دلار  واردات محصولات نفتی از ایران را در ماه می تائید می‌کند که از 1.6 میلیارد دلار آوریل کمتر است ولی انتظار می‌رود واردات در ژوئن به خاطر تعداد قابل توجه نفتکش هایی که در راه بنادر چین هستند افزایش یابد.

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان