صالحی در حاشیه جلسه دولت:

مشکل کاغذ در بازار کتاب حل می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:تا پایان سال ۸۰ هزار تن کاغذ وارد کشور می‌شود تا مشکل بازار کتاب حل شود.

مشکل کاغذ در بازار کتاب حل می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص مساله کاغذ اظهار داشت: همانطور که می‌دانید کاغذ روی 350 تا 400 هزار تن وارد می‌شد که تا 400 میلیون دلار کاغذ غیر فرهنگی و همچنین کاغذ مطبوعات شمول کالای اساسی باقی ماند.

وی ادامه داد: مجموعه ارزی که در سال 98 برای کاغذ فرهنگی یعنی مطبوعات و کتاب در نظر گرفتیم، 800 هزار تن معادل 80 میلیون دلار در مجموعه کالاهای اساسی بود. اما کاغذ غیرفرهنگی جزو کالاهای غیر اساسی و مشمول ارز نیمایی است.

صالحی بیان کرد: اینکه می‌گویند کاغذ از شمول کالاهای اساسی خارج شده است یک ابهامی در این بخش داشته، چرا که کاغذ غیر فرهنگی دیگر شامل کالای اساسی نیست در حالی که قبلاً، انواع کاغذ مشمول کالای اساسی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این تغییر مسیر و تثبیت در تصمیم‌گیری در سامانه اتفاقاتی را ایجاد کرده که تعداد 25 هزار تن تأیید شده که 9500 تن آن مطبوعات و 15/500 تن آن کاغذ کتاب است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با این روند 25000 تن مورد تأیید قرار گرفته است. مسیری مورد نظر بوده که در شش ماه 40 هزار تن داشته باشیم و در پایان سال 80 هزار تن تا مشکل بازار کتاب حل شود. این اتفاق خواهد افتاد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان