مسجد جامعی مطرح کرد؛

سیاست سم مهلک شورایاری‌هاست/ کاهش حضور زنان در شورایاری‌ها قابل قبول نیست

عضو شورای شهر تهران گفت: در این دوره از شورایاری‌ها باید شاهد حضور بیشتر زنان و جوانان باشیم.

سیاست سم مهلک شورایاری‌هاست/ کاهش حضور زنان در شورایاری‌ها قابل قبول نیست

سیاست سم مهلک شورایاری‌هاست/ کاهش حضور زنان در شورایاری‌ها قابل قبول نیستبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در نخستین گرد همایی اعضای هیئت‌های اجرایی مناطق 22 گانه پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران که امروز (چهارشنبه پنجم تیرماه) برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید برای داشتن شهری مهربان برنامه‌ریزی کنیم، اظهار کرد: در چنین شهری همه باید احساس کنند که در سرنوشت خود سهم و نقشی مهم دارند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شورایاری‌ها نهاد‌های اجتماعی و مدنی‌‌ای هستند که زمینه مهربانی در شهر را ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: ما در ساختار اجرایی به دنبال به هم پیوستن هستیم و این کار سبب می‌شود که در اداره امور کمک شود و زمینه شکوفایی و خلاقیت را فراهم کند که این موضوع در حوزه‌های مختلف همچون اقتصاد سلامت در دنیا مورد توجه قرار گرفته و امروزه خلاقیت در اقتصاد رتبه بالاتری از حمل و نقل را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه حل مسائل منطقه از وظایف شورایاری‌ها بوده است، افزود: برای مثال شورایاری‌ها برای حل مسئله روشنایی و چراغ‌های تار افتاده در محلات گام‌های مؤثری برداشتند که این موضوع نشان از اهمیت جایگاه آنهاست.

مسجد جامعی با اشاره به سندی که در دوره سوم شورایاری‌ها تهیه شد، گفت: در این سند مقرر شد شورایاری‌ها در اعتبار بودجه محلی تصمیم‌گیرنده باشند و در همین اساس ما هم آموزش بودجه نویسی محلی را به شورایاران آموزش دادیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه انتخابات شورایاری‌ها نوعی تمرین در مدیریت شهری است، تصریح کرد: همه باید توجه داشته باشیم که شورایاری‌ها فعالیت سیاسی نمی‌کنند و محور قرار دادن سیاست، سمی مهلک برای شورایاری‌هاست و در واقع سیاسی شدن شورایاری‌ها به خاطر اینکه فعالیتشان در مسیر اجتماعی است، خوب نیست.

مسجد جامعی با تاکید بر هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن انتخابات شورایاری‌ها ادامه داد: ما برای پشتیبانی از این موضوع برنامه‌هایی داریم و جلساتی با نهاد‌های دینی و سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید با فراهم کردن انتخابات کاری کنیم که شهروندان جایگاه خود را حفظ کنند، گفت: اگرچه بخشی از تبلیغات سراسری است، اما تبلیغات محلی نقش بالایی دارند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه زنان در دوره سوم شورایاری‌ها بیشتر از دوره چهارم حضور داشتند، گفت: این وضعیت قابل قبول نیست، لذا باید در این دوره شاهد حضور بیشتر زنان و جوانان در انتخابات شورایاری‌ها باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان