هراز و کندوان به پیشواز ترافیک سنگین تعطیلات آخر هفته رفتند

ساری - ایرنا - همزمان با آغاز تعطیلات آخر هفته، جاده هراز و کندوان به عنوان محورهای اصلی ارتباطی مازندران با پایتخت با ترافیک سنگین رو به رو شدند و تردد در آنها با کندی انجام می‌شود.

هراز و کندوان به پیشواز ترافیک سنگین تعطیلات آخر هفته رفتند

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با تعطیلات آخر هفته و پیش رو (شهادت امام جعفر صادق (ع) روز شنبه) شاهد ورود موج مسافران به جاده‌های مازندران هستیم، به طوری که امروز چهارشنبه پنجم تیرماه ترافیک در 2 محور کندوان و هراز سنگین و نیمه سنگین گزارش می‌شود.

همچنین مسافرت مازندرانی‌ها به ییلاقات و مسافرت پایتخت نشینان به سمت مازندران در حال حاضر رانندگان را در 2 محور مواصلاتی هراز و کندوان زمین گیر کرد.

کارشناس مرکز مدیریت راه مازندران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: هم اکنون ترافیک جاده هراز در محدوده سه راهی چلاو سنگین و تردد در 2 طرف مسیر به کندی صورت می‌گیرد.

مهدی غلامیان همچنین افزود: در محدوده پلیس راه بائیجان، گزنک تا وانا و محدوده آب اسک تردد خودرویی با ترافیک نیمه سنگین و پرحجم انجام می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت که ترافیک محور کندوان نیز در محدوده پل دزبن و محدوده استان البرز پرحجم است.

کارشناس مرکز مدیریت راه مازندران با اشاره به اینکه این ترافیک حاصل بالا رفتن حجم تردد در ایام تعطیل است، افزود: بخش زیادی از علت ترافیک تحمیلی به جاده‌های هراز و کندوان به دلیل باریک شدن جاده از چهار خط به 2 خط در برخی محدوده‌ها و فقدان کشش ترافیکی است.

غلامیان اظهار داشت: در محور فیروزکوه نیز ترافیک پر حجم و روان است و پیش بینی می‌شود تا ساعات دیگر با ترافیک سنگین مواجه شود.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود در ساعات پایان روز شاهد افزایش حجم ترافیک باشیم، توصیه کرد: رانندگان از تردد غیر ضروری در محورهای استان بپرهیزند و به زمان دیگر موکول نمایند.

فرمانده پلیس راه مازندران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل تعداد بالای تردد، رانندگان باید از رانندگی پر خطر خودداری کنند.

سرهنگ قدمی از رانندگان خواست تا با خواب آلودگی رانندگی نکنند و به هیچ عنوان از کناره خاکی جاده‌ها ادامه مسیر ندهند و ضوابط راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

وی تعجیل در رسیدن به مقصد و رانندگی هنگام خستگی و خواب آلودگی را 2 علت مهم وقوع سوانح رانندگی در جاده‌های کشور برشمرد.

فرمانده پلیس راه مازندران محدودیت‌های ترافیکی و یکطرفه کردن جاده را در راستای آرامش بیشتر مردم استان و مسافران دانست و افزود: هدف ما تخلیه سریع‌تر جاده‌ها و کاهش هر چه بیشتر ترافیک برای مردم استان است.

استان مازندران دارای 10 هزار و 400 کیلومتر مسیر جاده‌ای است که حدود سه هزار کیلومتر آن محور اصلی و مواصلاتی است.

حدود 110 کیلومتر از مسیر جاده ارتباطی هراز از آمل به تهران در حوزه استحفاظی مازندران واقع شده است.

حدود نیمی از مسیر حدود 170 کیلومتری جاده کرج - چالوس جزو حوزه استحفاظی شهرستان چالوس است.

/ ‏1899/‏9919

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان