روشن: اعضای کمیته فنی استقلال را آدم حساب نکردند!/ قربانی کار بسیار خوبی کرد

حسن روشن، پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است پیروز قربانی با استعفا از مربیگری تیم فوتبال این باشگاه، کار خوبی انجام داد.

روشن: اعضای کمیته فنی استقلال را آدم حساب نکردند!/ قربانی کار بسیار خوبی کرد

حسن روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره انتخاب آندره‌آ استراماچونی و روندی که برای استقلال با سرمربی جدید این تیم تصور می‌کند، اظهار داشت: من در جریان کامل موضوع نیستم، چون همه چیز را مخفی می‌کنند. متأسفانه برای مردم هیچ وقت این موضوع را روشن نمی‌کنند که چه کسی را و به چه دلیلی آوردیم. خیلی زود است از الان درباره این انتخاب صحبت کنیم. خدا کند استقلال نتیجه بگیرد تا ما هم وقتی سوار اتوبوس می‌شویم، فحش نخوریم و سؤال و جواب نشویم!

وی با انتقاد از عدم مشورت با کمیته فنی استقلال در انتخاب استراماچونی تصریح کرد: باشگاه کمیته فنی ندارد و همه چیز در اختیار یک یا دو نفر است. هر پیشکسوتی هم نمی‌تواند به کمیته فنی بیاید و اعضای این کمیته باید مورد تأیید سایر پیشکسوتان باشگاه باشند. اعضای کمیته فنی باید قراردادی به مدت حداقل سه سال امضا کنند، نه اینکه فقط شش ماه در این سمت باشند. آنها را آدم حساب نکردند و مدیران باشگاه، بازیکن و مربی مدنظر خودشان را آوردند. اشتباه دوم اعضای کمیته فنی استقلال این بود که به باشگاه برگشتند. باشگاه می‌گوید مربی را با نظر کمیته فنی به خدمت گرفتیم که کاملاً دروغ است.

 

پیشکسوت باشگاه استقلال درباره انصراف پیروز قربانی از حضور روی نیمکت این تیم خاطرنشان کرد: باید از قبل با قربانی مذاکره می‌کردند و او کار بسیار خوبی کرد. باشگاه اگر قربانی را مدنظر داشت،‌ ابتدا باید او را جذب می‌کرد و با نظر او بازیکنان جدید می‌گرفت. مشابه کاری که کریم باقری در پرسپولیس کرد. شما به‌عنوان مربی حق داری نظر بدهی که چه بازیکنانی به استقلال بیایند. وقتی یک ماشین خراب می‌شود و شما به یک نوع پیچ قراضه نیاز دارید، 20 پیچ طلایی از نوع دیگر به کار شما نمی‌آید.

 

«مدیران ما اینقدر وضع‌شان خوب است که از ساعت هشت صبح تا 10 شب بدون گرفتن پول کار می‌کنند!»، روشن ضمن بیان این جمله به تسنیم گفت: آنها از صبح با بازیکنان و مربیان مذاکره می‌کنند، اما حقوقی نمی‌گیرند! آنها همگی افراد بسیار خوبی هستند و حقوقی دریافت نمی‌کنند. نمی‌دانم هزینه‌های خود را از کجا می‌آورند. یک مدیرعامل باید بگوید می‌خواهم باشگاه را درست کنم، حداقل سه سال در باشگاه می‌مانم و حقوق مشخصی هم دریافت می‌کنم. آقایان در خانه خود تیله بازی می‌کنند و بعد به‌عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب می‌شوند!

وی درباره جدایی فرهاد مجیدی از تیم استقلال اظهار داشت: مجیدی چند بازی سرمربی بود و عملکرد موفقی هم داشت، اما بعد گفت اگر سرمربی شوم،‌ همه چیز را مشخص می‌کنم. او باید بداند که می‌بایست قرارداد داشته باشد و یک حکم کافی نیست. حکم را که می‌توانند به راحتی عوض کنند. مجیدی باید حیثیت خودش را در نظر بگیرد، وگرنه همه آرزو دارند که سرمربی استقلال شوند. او نباید با حکم آقایان به چاه بیفتد.

پیشکسوت استقلال درباره خطر کسر امتیاز از آبی‌پوشان به دلیل شکایت پروپیچ از باشگاه استقلال تصریح کرد: وقتی پرونده‌ای از ایران به فیفا می‌رود، دیگر به کمیته انضباطی فیفا نمی‌برند و فوراً تیم ایرانی را محکوم می‌کنند! مسئولان باشگاه‌ها در زمان عقد قرارداد باید تمام مفاد قرارداد را بخوانند. از مدیران پیشین استقلال سؤال کنید آیا تمام چهار پنج صفحه قراردادی که با بازیکنان می‌بندید، می‌خوانید؟ متأسفانه باشگاه استقلال، دایره حقوقی خوبی ندارد تا براساس عظمت باشگاه با بازیکنان قرارداد ببندد.

روشن با تمجید از اظهارات آندره‌آ استراماچونی در نشست خبری مراسم معارفه خود خاطرنشان کرد: صحبت‌های استراماچونی قشنگ بود. او نگفت من تیم را قهرمان می‌کنم، اما مشکلش این است که می‌گوید من باید بازیکنان را ببینم و بعد سیستمم را انتخاب کنم. او باید سیستم تیم را تعیین کند و باشگاه براساس آن،‌ بازیکن بگیرد.

وی درباره حضور تنها یک مربی ایرانی در کادر فنی استقلال گفت: اگر می‌خواهند استقلال آینده‌ای داشته باشد، باید مربیان ایرانی در کنار استراماچونی بگذارند. نه اینکه فقط به فکر قهرمانی و بعد برگشت سرمربی به کشورش باشیم. استراماچونی یک مربی حرفه‌ای است. او از صبح تا شب در اختیار باشگاه است و باید علاوه بر زیر نظر گرفتن تمرینات،‌ به تیم‌های پایه هم سرکشی کند. سرمربی استقلال باید جوانان باشگاه را ببیند و به اعضای کادر فنی، مربیگری را آموزش دهد، نه اینکه پس از تمرین به خانه برود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان